پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرکوردداران اعتماد مردم به دولت

رکوردداران اعتماد مردم به دولت

اعتماد به دولت وسیاست‌های دولتی یکی از اصول اولیه‌ای است که می‌تواند ضمن ایجاد فضای آرامش در کشور ،بستر را برای اداره بهتر کشور و همراهی مردم با سیاست‌های وضع شده توسط دولت فراهم کند. به همین دلیل سالانه مطالعات زیادی در مورد میزان اعتماد مردم به دولتها  انجام می‌شود تا مشخص شود چه سهمی از مردم به دولت اعتماد دارند.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از  مرکز مطالعات ادلمان و گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۸ میلادی، سطح اعتماد مردم امریکا به دولت و سازمان های دولتی طی پنج سال اخیر ۳۷ درصد تنزل یافته است ولی در طرف دیگر طیف اعتماد مردم چین به دولتها و سازمان‌های دولتی ۲۷ درصد رشد کرده است. طبق این مطالعه ۸۴ درصد از مردم چین به دولت کشورشان اعتماد دارند که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد یافت. مردم چین بر این باورند که نشانه‌های بهبود اوضاع اقتصادی را در زندگی خود مشاهده می‌کنند و به همین دلیل به سیاست‌های دولتی اعتماد دارند.

مردم کشور هند هم در این نظرسنجی از اعتماد خود نسبت به دولت و سیاست‌های دولتی صحبت کردند. در این مطالعه ۷ نفر از هر ۱۰ نفری که مورد  پرسش قرار گرفته بودند، اذعان داشتند که به دولت اعتماد کامل دارند. در کشور ترکیه با وجود تمامی مشکلاتی که سال‌های اخیر ایجاد شدو کودتاو بحران‌های مختلف، ۵۱ درصد از مردم به دولت اعتماد کامل دارند . ولی در کشوربریتانیا به خصوص بعد از آغاز روند بریگزیت اعتماد مردم به دولت  از بین رفت . در این کشور تنها ۳۶ درصد مردم اذعان  می‌دارند که به دولت کشورشان و سیاست‌هایی که تصویب و اجرا می‌کند اعتماد دارند.در امریکا وفرانسه تنها ۳۳ درصد مردم به دولت اعتماد دارند ولی فرق دو کشور در این است که شمار فرانسوی‌هایی که به دولتشان اعتماد دارند ۹ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است ولی در امریکا این آمار با افت ۱۴ درصدی همراه بود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید