دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریرونمایی از کاشی ماندگار مشاهیر زنجان

رونمایی از کاشی ماندگار مشاهیر زنجان


کاشی ماندگار مشاهیر زنجان از جمله شهید دکتر مجید شهریاری و حسین منزوی رونمایی شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، در آئینی، کاشی ماندگار مشاهیر زنجان که شامل کاشی شهید هسته‌ای کشور، دکتر مجید شهریاری و شاعر غزل‌سرای معاصر، حسین منزوی می‌شود، رونمایی شد.

این اقدام از سوی سازمان فرهنگی شهرداری زنجان برای حفظ جایگاه و شخصیت‌های به‌نام این شهر به عنوان “افتخار محله” انجام شده که تابلوهایی سفالی شامل عکس و مشخصات مشاهیر را در محل زندگی‌شان نصب می‌کنند.

مسیح‌الله معصومی شهردار زنجان در این آئین که در مقابل منزل شهید شهریاری انجام شد، اظهار کرد: هر محله یادآور هویت خاصی است که اگر مایل به حفظ این هویت و ارزش‌های نهفته در آن هستیم باید ویژگی‌ها و شاخصه‌های این محله‌ها را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه هر شهر و محله‌ای، محل زندگی و پرورش افرادی است که موجب افتخارآفرینی در سطوح مختلف شده‌اند، تصریح کرد: شهید شهریاری یکی از افتخارات و اسوه‌های کشور است که در قرن اتم و شکافت هسته‌ای در سطح بین‌الملل مطرح و افتخار کوچه و محله بود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه امروز نیز برای رسیدن به دو هدف هویت بخشی محله و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید شهریاری بر آن شدیم که از کاشی ماندگار رونمایی کنیم، یادآور شد: البته امروز به دنبال این هستیم که کاشی ماندگار مرحوم منزوی نیز رونمایی شود.

شهردار زنجان همچنین از ساخت کاشی سایر مشاهیر زنجان خبر داد و افزود: ساخت کاشی پروفسور ثبوتی و دیگر مشاهیر زنجان نیز در دستور کار است.

در ادامه نیز برادر شهید شهریاری ضمن تقدیر از شهرداری زنجان برای رونمایی از کاشی ماندگار، عنوان کرد: شهرداری اقدام قابل تقدیری در گرامی‌داشت بزرگان با استفاده از ظرفیت‌های موجود و حفظ هویت‌های فرهنگی و اجتماعی کرده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید