جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزروش های مطمئن برای سرمایه گذاری در بورس

روش های مطمئن برای سرمایه گذاری در بورس

کارشناسان معتقدند؛ سرمایه گذاری در بورس به دلیل اینکه با سرمایه ی اندکی مثل ۵۰۰ هزار تومن هم می شود که شروع کرد و خواهان زیادی دارد.

به گزارش رتبه آنلاین، به اعتقاد کارشناسان آموزش بورس در الویت قرار دارد و به اعتقاد آنها تازه واردهای بازار سرمایه پیش از ورود به این بازار باید سطح آگاهی خود را ارتقا دهند تا بتوانند در بازار با انتخاب های خود از هرگونه ریزش شاخص کل جلوگیری کنند.

در ادامه مطالب آموزش بورس سایت خبری یکتاپرس، در این مقاله درباره سه روش برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه توضیح داده می شود.

    به نظر اقتصاددانان سه روش برای سرمایه گذاری مناسب است. این سه روش که سبب رشد پول می شود؛ شامل: سرمایه گذاری در املاک، بورس و خودرو است.

    به اعتقاد کارشناسان؛ سرمایه گذاری در بورس به دلیل اینکه با سرمایه ی اندکی مثل ۵۰۰ هزار تومن هم می شود که شروع کرد و خواهان زیادی دارد.

    مزیت های سرمایه گذاری

    مهم‌ترین عاملی که یک سرمایه گذاری را جذاب می‌کند کسب سود بالاست. بر اساس یک تحقیق که باهدف برآورد بهترین عملکرد سرمایه گذاری در دهه ۸۰ انجام شد، بازار بورس بعد از سکه طلا بهترین روش سرمایه گذاری بوده است. توجه کنید برابر این تحقیق درحالی‌که میانگین نرخ تورم حدود ۱۶درصد بوده است، بازار سهام سالیانه بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

    این ۲۰ درصد رشد مربوط به‌کل بازار است و حجم پول بسیار بالا را نشان می‌دهد. چه‌بسا در همین میزان رشد سهام سهایی باشند که رشد جند صددرصدی را در سال تجربه کرده‌اند.

    در سال‌های ۸۰ تا ۹۰ عملکرد سکه طلا نسبت به سرمایه گذاری در بورس بوده است. اما در مطالب آینده مواردی را برایتان بازگو می‌کنیم که می‌توان نتیجه گرفت سرمایه گذاری در بورس بهترین روش حتی نسبت به سکه بهار آزادی بوده است.

    البته آمار بالا که سرمایه گذاری سکه طلا را پیش تاز نشان می‌دهد حداکثر مربوط به سال ۹۰ است. این درحالی‌که است که عمده رشد بورس طی فاصله زمانی ۹۱ تا ۹۲ بوده است.

    نقد شوندگی بالا

    تصور کنید هم‌اکنون بخواهید منزل یا اتومبیل خود را به پول نقد تبدیل کنید. آیا این امکان وجود دارد که تا ۱۵ دقیقه دیگر دارایی خود را به پول نقد تبدیل کنیم؟

    این امکان به‌خوبی در بورس فراهم‌شده که شما در لحظه می‌توانید سهام خود را نقد کنید.

    در بازار بورس امکان معامله بر روی ۵۰۰ سهم وجود دارد. حداقل یک پنج این تعداد سهام (حدود ۱۰۰سهم) هرکدام روزانه بیش از یک میلیارد تومان خریدوفروش می‌شوند. این رقم برای برخی از سهام حتی تا ۲۰ برابر هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین زیاد تفاوتی ندارد که همین‌الان بخواهید ۱۰۰ هزار تومان و یا ۱۰ میلیون تومان از سهام خود را نقد کنید! در همان روز می‌توانید سهمی که قبلاً خریده‌اید را به‌شرط مجار بودن نماد معاملاتی ، نقد کنید.

    سرمایه گذاری قانونمند

    قاعده سرمایه گذاری در بورس قاعده برنده است. با سرمایه گذاری در بورس سهامدار، شرکت و کل اقتصاد باهم سود می‌بریم. سود شرکت سود سهامدار و درنتیجه رشد اقتصادی جامعه است. قانونی بودن و کمک به رشد و پویایی اقتصاد از دیگر مزایای سرمایه گذاری در بورس است.

    بر اساس این گزارش؛ به اعتقاد کارشناسان مزایای دیگر برای بورس می توان به مدیر خود بودن، اعمال حق رأی و مدیریت در شرکت‌ها، مشارکت در تولید ملی و ده‌ها ویژگی دیگر برای سرمایه گذاری در بورس اشاره کرد.

     

    منبع: یکتا پرس
    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید