چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیروسیه لیست ممنوعیت واردات مواد غذایی را توسعه داد

روسیه لیست ممنوعیت واردات مواد غذایی را توسعه داد

دولت روسیه به تازگی قانونی در زمینه واردات گوشت، محصولات گوشتی و محصولات حیوانی تصویب نموده و بر اساس آن لیست ممنوعیت واردات محصولات گوشتی و روغن های حیوانی را چه از نظر محصولات و چه از نظر کشورهای مشمول گسترش داده است.


به گزارش رتبه آنلاین ؛در سال ۲۰۱۴ میلادی و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای دیگر همچون آمریکا و کانادا تحریم های متعددی علیه روسیه وضع نمودند.

در مقابل کشور روسیه نیز تحریم های متعددی علیه این کشورها وضع کرد که مهم ترین آن ممنوعیت واردات محصولات غذایی و کشاورزی از کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای غربی بود.

در طول سال های اخیر ممنوعیت واردات محصولات غذایی و کشاورزی اثرات قابل توجهی در افزایش ظرفیت تولیدی کشور روسیه داشته و این کشور توانسته است بخش بیشتری از نیاز خود را از طریق تولیدات داخلی تأمین نماید.

نتایج مثبت قانون ممنوعیت واردات محصولات غذایی و کشاورزی از کشورهای غربی موجب شده است دولت روسیه حفظ و گسترش شمول این قانون را در دستور کار قرار دهد.

در همین راستا دولت روسیه به تازگی قانونی در زمینه واردات گوشت، محصولات گوشتی و محصولات حیوانی تصویب نموده و بر اساس آن لیست ممنوعیت واردات محصولات گوشتی و روغن های حیوانی را چه از نظر محصولات و چه از نظر کشورهای مشمول گسترش داده است.

طبق این قانون واردات برخی محصولات حیوانی همچون خوک زنده از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، نروژ، اوکراین، آلبانی، مونته نگرو، ایسلند و لیختنشتاین ممنوع شده است. واردات این محصولات پیش از این از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع شده بود.

علاوه بر این واردات برخی کالاهای دیگر همچون گوشت و محصولات گوشتی از گاو، خوک، گوسفند، بز، اسب و برخی دیگر چارپایان؛ چربی های حیوانی از مرغ، خوک، گوسفند، گاو و بز؛ و همچنین برخی روغن های حیوانی از تمامی کشورهای بالا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز ممنوع شده است.

منبع: گلوبال میت تایمز

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید