پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبررشد قیمت نفت در بازارهای جهانی

رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی

در حالی که میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید به میزان قابل توجهی افزایش یافته و روسیه نیز تمایل به تداوم توافق دارد، قیمت نفت برنت امروز به نزدیکی بالاترین رقم ۲ سال گذشته رسید.


به گزارش رتبه آنلاین به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 21 سنت معادل 0.34 درصد افزایش به 61 دلار و 15 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم 61 دلار و 41 سنت بالا رفت که بالاترین رقم در طی 2 سال گذشته بود. قیمت نفت برنت هم اکنون حدود 38 درصد بالاتر از پایین ترین رقم های ثبت شده در سال 2017 در ماه ژوئن است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 27 سنت، معادل نیم درصد افزایش به 54 دلار و 65 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم اکنون حدود 30 درصد نسبت به پایین ترین رقم های سال 2017 که در ماه ژوئن به ثبت رسیده بود بالاتر است.

وضعیت بازارهای فیزیکی نفت نیز رو به رشد است و انتظار می رود عربستان در ماه سپتامبر قیمت نفت خام خود برای مشتریان آسیایی اش را به ارقامی برساند که آخرین بار در سال های 2013 یا 2014 مشاهده شده بود.

تحقیق انجام شده از 5 پالایشگاه آسیایی نشان می دهد قیمت رسمی نفت عرب لایت عربستان برای ماه دسامبر حداقل 90 سنت بالاتر از متوسط عمان/دوبی است. این بالاترین تفاضل قیمت نفت عرب لایت عربستان با شاخص نفتی عمان/دوبی از سپتامبر 2015 تاکنون است.

احساس مثبت حاکم بر بازار ناشی از تلاش های اوپک و روسیه برای تداوم کاهش تولید جهت برگرداندن توازن به بازار نفت است. در حالی که میزان تبعیت از توافق کاهش تولید در نیمه نخست سال جاری میلادی چندان بالا نبود، میزان عرضه نفت از آن زمان به این طرف به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید