یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرده‌بندی ۱۰برند برتر جهانی ساعت مچی

رده‌بندی ۱۰برند برتر جهانی ساعت مچی

 کامروا ابراهیمی| چند قرن است که، با پیشرفت جهان، لوازم و تجهیزات زینتی به جزئی لاینفک از زندگی آدم‌ها تبدیل شده‌اند. یکی از این اقلام ساعت‌های مچی هستند که می‌توان آن‌ها را در این عصر مبتنی بر دقت زمانی جزئی ضروری از زندگی بسیاری از آدم‌ها به حساب آورد. چند شرکت ساعت سازی وجود دارند که محصولات‌شان از چند دلار تا چند هزار دلار قیمت دارند. ساعت‌ چیزی است که همه از آن استفاده می‌کنند: شهروندان عادی، هنرپیشه‌ها، و حتی شاهزاده‌ها. با ما همراه شوید تا شما را با فهرستی از ۱۰ پرفروش ترین برند ساعت مچی در جهان آشنا کنیم.

۱۰. ساعت بولوا (Bulova)

پرفروش ترین برند ساعت در جهان

این شرکت سوئیسی ساعت‌های مچی و ساعت‌های دیواری تولید می‌کند، و تحت مالکیت شرکت ساعت‌سازی سیتیزن است. در ابتدا وقتی توسط جوزف بولوا در ۱۸۷۵ آغاز به کار کرد به آن شرکت جی. بولوا می‌گفتند. اولین کارخانه‌ی شرکت که فقط به تولید ساعت‌های مچی اختصاص داشت در ۱۹۱۲ تاسیس شد. برندهایی که بولوا به بازار عرضه می‌کند عبارتند از بولوا، کاراوال نیویورک، وینموار سوییس و مارین استار. بعضی از افراد مهم این برند رئیس فعلی شرکت جفری کوهن و مدیر ارشد عملیات جان ویلی هستند. درآمد سالانه‌ی بولوا حدودا ۱۶۴ میلیون دلار است.

۹. همیلتون (Hamilton)

پرفروش ترین برند ساعت در جهان

این شرکت ساعت سازی که به گروه سواچ تعلق دارد در سال ۱۸۹۲ آغاز به کار کرد. این شرکت بعد از آن شروع به کار کرد که شرکت ساعت سازی کیستون استاندارد ورشکسته شد. نام این شرکت به آندرو همیلتون مربوط می‌شود؛ یک وکیل متولد اسکاتلند که شهر لنکستر را پایه‌گذاری کرد. این شرکت ساعت‌های جیبی و مچی تولید می‌کند و می‌فروشد. در فیلم سینمایی میان‌ستاره‌ای، یک نمونه‌ی محدود ساعت ساخته شد که صرفا یک طرح نمایشی بود و هیچ وقت به بازار عرضه نشد.

۸. مون‌بلان (Mont Blanc)

پرفروش ترین برند ساعت در جهان

این شرکت بین‌المللی تولید کننده‌ی نوشت‌افزار، ساعت مچی، عینک‌های آفتابی، عطر، دستبند، و کالاهای چرمی با کیفیت است. بعضی از شرکت‌های خیشاوند آن کارتیر، کن کلیف و آرپلز، کلوئه، و بوم اند مرسیه هستند. تمام این شرکت‌ها بخشی از گروه ریشمون هستند. مقرهای اصلی این شرکت در هامبورگ آلمان واقع است و این شهرها حدودا دارای ۴۴۹ بوتیک هستند. جرومه لامبرت مدیر ارشد اجرایی این شرکت است.

 

۷. اومگا (Omega)

پرفروش ترین برند ساعت در جهان

اومگا اس‌ای ساعت‌های لوکس سوئیسی تولید می‌کند و می‌فروشد، و مالک آن گروه سواچ است. این ساعت رسمی یگان پروازی پادشاهی بریتانیا است که آن را در سال ۱۹۱۷ برای واحدهای جنگی خود برگزید؛ ارتش آمریکا نیز در ۱۹۱۸ همین کار را انجام داد. اولین ساعتی که به کره‌ی ماه راه پیدا کرد متعلق به این شرکت بود چون این برند منتخب ناسا محسوب می‌شد. بعضی از آدم‌های مورد توجه که این برند ساعت را استفاده کرده‌اند جیمزباند، جان اف. کندی، پرنس ویلیام، جورج کلونی، و باز آلدرین هستند.

۶. سیکو (Seiko)

پرفروش ترین برند ساعت در جهان

شرکت هلدینگ سیکو ساعت‌های مچی، ساعت‌های دیواری، وسایل برقی، نیمه‌رسانا، و محصولات نوری تولید می‌کند و می‌فروشد. مقر این شرکت در ژاپن قرار دارد و در ۱۸۸۱ توسط کینتارو هاتوری تاسیس شد. کلمه‌ی «سیکو» به معنی «نفیس» یا «موفقیت» است. جمیز باند در چهار فیلم سینمایی و سین کونری در فیلم هرگز نگو هرگز این برند ساعت را به دست داشتند. شینجی هاتوری رئیس و مدیر اجرایی شرکت است و درآمد سالانه‌ی آن ۲۱۳.۷۳ میلیارد ین ژاپن است. این برند در بین چند پرفروش‌ترین برندهای ساعت مچی جهان تا سال ۲۰۱۷ قرار دارد.

 

۵. تگ هویر (Tag Heuer)

پرفروش ترین برند ساعت در جهان

شرکت تگ ‌هویر تولید کننده‌ی ساعت‌های مچی، لوازم مد روز، انواع عینک، و تلفن‌های همراه است. ادوارد هویر سوئیسی این شرکت و دفاتر اصلی کنونی آن را که در لشو دو فوند واقع هستند تاسیس کرد. این شرکت از سال ۱۹۹۹ تحت مالکیت ال و ام هاش قرار داشت. در سال ۲۰۱۰، شرکت «مفهوم پاندول» را معرفی کرد که اولین نواسانگر مغناطیسی بدون فنر رقاصک بود که قادر بود گشتاور بازگشتی مشابه پاندول و رقاصک ساعت ایجاد کند. خطوط فعلی شرکت عبارتند از فرمول یک، آکواریسر، لینک، کاررا، موناکو، کانکتد، و گرند کاررا. این برند ساعت وقت‌نگهدار رسمی رویدادهای ورزشی مانند بازیهای‌ تابستانی دهه‌ی ۱۹۲۰، رقابت‌های اسکی قهرمانی جهان، و مسابقات جهانی فرمول یک بوده است.

۴. سیتیزن (Citizen)

پرفروش ترین برند ساعت در جهان

شرکت هلدینگ سیتیزن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ساعت مچی در جهان است. بعضی از خطوط تولید آن دارای برچسب و عنوان «سکرت» (سری) و «لایت‌هاوس» (فانوس دریایی) هستند. این شرکت در ۱۹۱۸ تاسیس شد و مراکز اصلی آن در توکیو ژاپن واقع هستند. سوای ساعت‌های مچی، این شرکت ماشین‌ حساب، قطعات کوچک الکترونیکی، تلویزیون‌های همراه، و چاپگرهای کامپیوتری نیز تولید می‌کند. بعضی از بخش‌های زیرمجموعه‌ی شرکت عبارتند از شرکت واچ کو.، شرکت ژاپن سی‌بی‌ام، شرکت سیستم‌های سیتیزن ژاپن، شرکت سیتیزن میوتا، شرکت سیتیزن فاین تک، سیتیزن واچ آمریکا، و شرکت بولوا واچ نیویورک. درآمد آن در سال حدود ۲۵۲.۵ میلیارد ین است.

۳. آی‌دابلیو‌سی شافهازن (IWC Schaffhausen)

پرفروش ترین برند ساعت در جهان

این شرکت ساعت‌سازی بین‌المللی یک تولید کننده‌ ساعت سوئیسی پیشرفته است که توسط فلورنتین آریستو جونز تاسیس شد. یکی از کسانی که نقش مهمی در موفقیت شرکت ایفا کرد ارس هائنگی بود. او ۵۲ سال در این شرکت ماند و مسطول افزایش فعالیت‌های شرکت و عملکرد دقیق آن و همچنین جذب خریداران جدید بود. نقش دیگر او از بین بردن احتمال ابراز علاقمندی‌های از بیرون به خرید این شرکت بود. این شرکت جزئیات دقیق هر ساعتی را که از کارخانه خارج می‌شود ثبت می‌کند و جزئیاتی مانند میزان کارائي، مواد استفاده شده، و مواردی از این دست به آن اضافه می‌شود. مشتریان می‌توانند اطلاعات مربوط به ساعت‌شان را اگر بیش از ده سال از تاریخ آن گذشته باشد در ازای اجرت به دست بیاورند.

۲. پتک فیلیپ (Patek Philippe)

پرفروش ترین برند ساعت در جهان

مکان این تولید کننده‌ی ساعت سوئیسی در ژنو است و در سال ۱۸۵۱ تاسیس شد. ساعت‌های این شرکت را پاپ پیوس چهارم، ملکه‌ ویکتوریا، ویکتور امانوئل سوم ایتالیایی، و کریستیان نهم دانمارک استفاده کرده‌اند. ملکه ویکتوریا یک ساعت جیبی داشت که به سبک آویز در ۱۸۵۱ در نمایشگاه بزرگ لندن ساخته شده بود. ساعت‌های این شرکت به بازارهای آمریکا معرفی شدن و در کنار برند خویشاوند خود یونیورسال ژنو فروخته شدند. درآمد شرکت فراتر از ۷۶۵.۶ میلیون یورو است.

 ۱. رولکس (Rolex)

پرفروش ترین برند ساعت در جهان

رولکس اس‌ای شرکتی است که توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس در لندن تاسیس شد. رتبه‌ی آن در فهرست پر قدرت‌ترین برندهای جهانی ۲۰۱۷ جایگاه ۶۴‌ام است. این شرکت لوکس حدود ۲.۰۰۰ ساعت در سال تولید می‌کند. چند مورد از مدل‌های قابل توجه‌ شرکت عبارتند از Datejust، Daytona، Day-Date، GMT Master II، Milgauss، Oysterquartz، و Submariner. بنیاد هانس ویلسدورف مالک شرکت است و این شرکت به عنوان یک خیریه ثبت شده است.

این‌ها پرفروش‌ترین برندهای ساعت جهان در ۲۰۱۷ بودند. ساخت، طراحی، و دقت این ساعت‌ها بی‌نظیر است. آن‌ها بسیار محبوب هستند و بعضی از گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های جهان را نیز تولید می‌کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید