دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرده‌بندی برترین دانشگاه‌های ایران

رده‌بندی برترین دانشگاه‌های ایران

هر ساله فهرستی از دانشگاه های برتر  توسط مراکز رتبه‌بندی در دنیا ارایه می‌شود و این رتبه‌بندی‌ها می‌تواند تصویر درستی از  وضعیت  تحصیلات تکمیلی در کشورهای مختلف ارایه دهد.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از وب سایت مستر پورتال  اتحادیه اروپا ، دانشگاههای ایران در میان دانشگاه‌هایی در دنیا قرار دارند که از نظر سطح آموزشی در سطح قابل قبولی هستند. در میان کشورهای خاورمیانه،دانشگا‌ه‌های دولتی در ایران  از سطح علمی بالاتری برخوردار هستند و دانشجویانی که از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند، به راحتی می‌توانند در دانشگاه‌های برتر دنیا تحصیل کنند.

این سایت به نقل از گزارش اخیر رده‌بندی دانشگاه‌های دنیا، اقدام به معرفی برترین دانشگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی کرده است. البته رده علمی این دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد  مورد مطالعه قرار گرفته است . برترین دانشگاه ایران ، دانشکده فنی دانشگاه امیر کبیر است که در رده بندی سال ۲۰۱۸  جایگاه ۶۰۱ را در دنیا داشته است ولی موسسه رده‌بندی آکادمیک دانشگاه های دنیا در سال ۲۰۱۷ ، جایگاه این دانشگاه را برابر با ۴۰۱ اعلام کرده بود. دانشگاه‌های علم و صنعت، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه فنی خواجه نصر الله طوسی، دانشگاه شریف، دانشکده پزشکی دانشگاه تهران و دانشگاه تبریز هم در همین جایگاه قرار دارند ولی دانشگاه‌های شیراز و  شهید بهشتی در رده‌بندی سال جاری جایگاه ۸۰۱ و در رده‌بندی آکادمیک دانشگا های دنیا در سال قبل  جایگاه ۳۰۱را به خود اختصاص دادند.

(2018)world university rankingنام دانشگاه
۶۰۱دانشکده فنی امیر کبیر
۶۰۱دانشگاه علم و صنعت
۶۰۱دانشگاه صنعتی اصفهان
۶۰۱دانشگاه خواجه نصرالله طوسی
۶۰۱دانشگاه شریف
۶۰۱دانشکده پزشکی تهران
۶۰۱دانشگاه تبریز
۸۰۱دانشگاه شهید بهشتی
۸۰۱دانشگاه شیراز
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید