سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرتبه بندی پردرآمدترین مردم اروپا

رتبه بندی پردرآمدترین مردم اروپا

مردم برای تامین نیازهای روزمره خود  وارد بازار کار می‌شوند تا درآمدی کسب کنند ولی مطالعات نشان می‌دهد گستره درآمدی  که مردم در جریان اشتغال بدست می‌آورند در دنیا  بسیار متفاوت است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از کمیسیون اقتصادی اروپا در سازمان ملل ، در سال ۲۰۱۶ میلادی مردم سوییس بیشترین درآمد ماهانه و سالانه اسمی را در میان کشورهای اروپایی و کشورهای عضو سازمان  توسعه و همکاریهای اقتصادی داشتند . طبق این گزارش متوسط  درآمد ماهانه مردم در این کشور مرفه اروپایی قبل از کسر مالیات برابر با ۷۳۹۶ دلار امریکا اعلام شده است  و ساکنان این کشور به طور متوسط بالغ بر۸۵ هزار و ۷۰۰ دلار در سال درآمد کسب کردند. دومین کشور این منطقه از نظر درآمد ماهانه  کشور لوکزامبورگ است که متوسط درآمد ماهانه مردم در آن برابر با ۵۵۸۳ دلار امریکا است  . کشورهای نروژ، دانمارک و امریکا در این رده‌بندی در جایگاه سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند .آمار نشان می‌دهد متوسط درآمد ماهانه مردم در کشور امریکا برابر با ۴۸۹۳ دلار است.

کمیسیون اقتصادی اروپا در سازمان ملل متوسط درآمد ماهانه مردم در کشور آلمان را برابر با ۳۴۷۸ دلار ، در بریتانیا ۳۴۶۱ دلار و در فرانسه را ۳۳۷۴ دلار اعلام کرده است .در انتهای این فهرست کشور آلبانی قرار دارد  متوسط درآمد ماهانه مردم در این کشور ۳۷۹ دلار است و در ارمنستان  مردم ۳۸۶ دلار در هر ماه درآمد کسب می‌کنند . درآمد ماهانه مردم کشورهای رومانی، لیتوانی، لهستان، بوسنی ، بلغارستان، بلاروس، ارمنستان و آلبانی کمتر از۱۰۰۰ دلار در هر ماه است.

طبق این گزارش ، درآمد ماهانه ذکر شده قبل از کسر مالیات و هزینه‌های بیمه است و افرادی که در مشاغل تمام وقت مشغول هستند از آن برخوردار هستند. در مبلغ عنوان شده علاوه بر درآمد ماهانه، انواع پاداش‌ها و اضافه کاری هایی که به مردم تعلق می‌گیرد هم لحاظ شده است .

 متوسط درآمد ماهانه  مردم در کشورهای اروپایی
رتبه بر مبنای درآمد ماهانهنام کشورمتوسط دستمزد ماهانه(دلار)
۱سوییس۷۳۹۶
۲لوکزامبورگ۵۵۸۳
۳نروژ۵۴۱۸
۴دانمارک۵۳۱۰
۵امریکا۴۸۹۳
۶استرالیا۴۷۰۰
۷ایرلند۴۳۷۹
۸هلند۴۲۸۹
۹کانادا۴۱۳۴
۱۰بلژیک۳۹۶۳
۱۱سوید۳۸۴۹
۱۲فنلاند۳۷۸۱
۱۳اتریش۳۷۶۱
۱۴آلمان۳۴۷۸
۱۵بریتانیا۳۴۶۱
۱۶فرانسه۳۳۷۴
۱۷ایتالیا۲۶۷۱
۱۸اسپانیا۲۵۴۱
۱۹اسلوانی۲۰۵۲
۲۰یونان۱۶۳۱
۲۱پرتقال۱۵۱۳
۲۲اسلواکی۱۱۳۸
۲۳مجارستان۱۰۶۷
۲۴چک۱۰۶۵
۲۵رومانی۹۱۹
۲۶لیتوانی۹۱۴
۲۷لهستان۸۰۲
۲۸بوسنی۸۰۱
۲۹بلغارستان۶۲۷
۳۰بلاروس۴۴۲
۳۱ارمنستان۳۸۶
۳۲آلبانی۳۷۹

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید