یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیانتشاراتراهنمای دانش‌پژوهان جوان در زمینه سوادآموزی مالی

راهنمای دانش‌پژوهان جوان در زمینه سوادآموزی مالی

نگارنده: رابرت ای. لالس

تعداد صفحات: 230 صفحه

انتشارات: گرین‌وود (ویرایش اول، 2010)

شابك: 0313377181-978

با ارائه طیف وسیعی از مطالب دانش مالی، این کتاب جالب و قابل‌فهم به دانش‌آموزان و جوانان کمک می‌نماید تا سطح مطلوبی از ثروت، موفقیت و تکامل مالی و شخصی را فراهم آورند. مناسب برای گروه افراد نهم متوسطه به بالا، این عنوان کتاب، هرچه را جوانان برای ورود به جهان بیرون در رابطه با تصمیم‌های مالی‌شان هست را پوشش می‌دهد.

کتاب حاضر با این واقعیت آغاز می‌شود که کسب مدرک دانشگاهی، متضمن درآمد بهتر خواهد شد و از همین‌جا است که فرد باید بداند چگونه درآمد خود را مدیریت کند. نگارنده با اشاره به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، بخش‌هایی از کتاب را کوچک و قابل‌درک ارائه می‌کند. برخی از انواع سرمایه‌گذاری مانند مشتقات مالی و صندوق‌های سهام خصوصی و نیز بخشی نیز به اصول سرمایه‌گذاری می‌پردازد. در ارائه مطالب، نگارنده تعادل ایجاد می‌نماید. به عنوان مثال، در عین حال که طلب‌غیرقابل‌وصول کارت‌های اعتباری را نادرست می‌داند اما اظهار می‌دارد که کارکردهایی هم دارد.

فصل‌هایی هم به مسائل مربوط به مالیات و بیمه به طور خاص پرداخته شده است. چارت‌ها و جدول‌ها، متن را برای درک بهتر کمک می‌کنند. قاب‌های‌ »حدس بزن، چیست؟» و «مراقب باش!»، واقعیت‌های جالب و اخطارهایی به عنوان مثال نسبت به وام‌های رهن خطرناک، ارائه می‌دهد.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید