یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیدرآمد 2 میلیارد دلاری هند از توریست‌های درمانی

درآمد 2 میلیارد دلاری هند از توریست‌های درمانی

هند یکی از کشورهای آسیایی است که به دلیل کیفیت بالای خدمات پزشکی و قیمت نسبتا پایین این خدمات در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا، هر ساله میزبان شمار زیادی از بیماران است. بیمارانی که اغلب از کشورهای همسایه به این کشور سفر می کنند تا از خدمات درمانی آن بهره بگیرند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از اتحادیه مدیکال توریسم امریکا، ارزش بازار توریست‌های درمانی در هند در سال ۲۰۱۶ میلادی برابر با ۳ میلیارد دلار بوده  است  و تا سال ۲۰۲۵ میلادی ارزش این بازار به ۷ تا ۸ میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی‌ست که هند هم اکنون ۱۸ درصد از بازار مدیکال توریسم  دنیا را به خود اختصاص داده است و تا سال ۲۰۲۵ میلادی سهم این کشور در بازار مدیکال توریسم  دنیا به ۲۰ درصد خواهد رسید.

متوسط درآمد کسب شده توسط  هند از هر توریستی که برای درمان به این کشور سفر میکند ۱۵ هزار دلار است که نسبت به سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۵ درصد رشد کرده است. بیشترین شمار بیماران از کشورهای بنگلادش، افغانستان و کشورهای افریقایی به این کشور سفر می‌کنند و دلیل انتخاب هند از طرف آنها کم‌بودن هزینه درمان در این کشور نسبت به دیگر کشورهایی است که می توانند در  عرصه خدمات‌رسانی در عرصه توریسم درمانی فعالیت کنند.

گران‌ترین بیمارستان در این کشور که میزبان بیماران خارجی است،بیمارستان آپولو نام دارد که هزینه هر شب بستری شدن در این بیمارستان ۴۰۰ دلار است . متوسط تعداد روزهایی که بیماران در این بیمارستان بستری می شوند برابر با ۴.۱۷ روز است و نشان می دهد که تنها هزینه  بستری شدن در این بیمارستان بدون در نظر گرفتن هزینه درمان یا جراحی‌های مختلف و دارو و غیره برابر با ۱۷۰۰ دلار می‌شود. این بیمارستان سالیانه ۱۰ درصد از درآمد خود را از بیماران خارجی بدست می‌آورد و طبق اعلام رسمی بیمارستان این رقم به ۷۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است.طبق آمارهای رسمی سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای درمان به هند سفر می‌کنند و شمار تخت‌های بیمارستانی در این کشور برابر با ۶۰۰ هزار تخت است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید