جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیداروهای جدید در نسخه‌های "برکت" /معافیت ۱۰ساله پروژه گچساران

داروهای جدید در نسخه‌های “برکت” /معافیت ۱۰ساله پروژه گچساران

گروه دارویی برکت

مدیرعامل گروه دارویی برکت گفت: تاکنون در خصوص عرضه‌اولیه زیرمجموعه این داروسازی تصمیمی اتخاذ نشد اما؛ باتوجه به پتانسیل‌های شرکت‌های هایتک مجموعه، این امکان در آینده وجود خواهد داشت.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، اکبر برندگی، مدیرعامل گروه دارویی برکت درباره متراژ زمین‌های شرکت‌های زیرمجموعه اظهار کرد: اطلاعات مربوط به متراژ زمین‌ها در صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه به شرح جدول زیر است:

گروه دارویی برکت

وی درخصوص تجدید ارزیابی شرکت‌های گروه دارویی برکت افزود: پس از اخذ مصوبه هیات مدیره هرگونه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

مدیرعامل گروه دارویی برکت درباره شرکت هربی فارمد ادامه داد: محصولات، مقادیر تولید و درصد فروش صادراتی محصولات پروژه گچساران به شرکت جدول زیر است:

گروه دارویی برکت

برندگی درخصوص محصولات دانش بنیان پروژه‌های گچساران و پایلوت کردان خاطرنشان کرد: محصولات شرکت هربی فارمد دارو‌های گیاهی و سایت پایلوت کردان نیز برای تولید دارو‌های گیاهی و تحقیق وفرمولاسیون آن‌ها تاسیس شده است. پروژه گچساران طبق ماده ۱۳۲ قانون معافیت‌های مالیاتی به مدت ۱۰ سال معافیت داشته و پروژه پایلوت معافیت مالیاتی ندارد.

وی درباره عدم بهره برداری از پروژه پایلوت کردان بیان کرد: آزمایشگاه مجهز و پیشرفته برای تحقیق، فرمولاسیون و تولید دارو‌های گیاهی در سایت پایلود کردان تاسیس شده که به زودی امکان استفاده از آن برای شرکت فراهم خواهد بود.

مدیرعامل گروه دارویی برکت درخصوص پیش بینی خود از بازار ریالی محصولات هربی کالم و هربی لیور عنوان کرد: بازار ریالی محصول هربی لیور حدود ۱۴.۱۰۰ میلیون ریال بوده و از آذرماه به تولید انبوه می‌رسد. بازار ریالی محصول هربی کالم بالغ بر ۱.۸۷۵ میلیون ریال است که درآمد ناشی از قرارداد رویالتی فروش ۱۵۰.۰۰۰ عدد افشانه هربی کالم توسط سبحان دارو، از مهرماه به تولید انبوه می‌رسد.

وی درباره محصولات دانش بنیان گروه دارویی برکت افزود: تمامی محصولات شرکت دانش بنیان بوده و مزایای دانش بنیان بودن عبارت از استفاده از تسهیلات با نرخ بهره کم و و همچنین استفاده از معافیت‌های مالیات است.

برندگی درخصوص سهم بازار شرکت در حوزه سلول درمانی خاطرنشان کرد: شرکت در بازار سل تراپی ۱۰۰ درصد سهم بازار را در حوزه دانش بنیان در اختیار دارد.

مدیرعامل گروه دارویی برکت درباره اقدامات مقابله با ویروس کرونا ادامه داد: جهت درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، تاکنون بالغ بر ۵۰ تزریق سلول جهت مداوا انجام پذیرفته که نتایج خوبی داشته و شرکت در تلاش برای نهای کردن نتاج محصول جهت ثبت در سازمان غذا و دارو است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه انتقال دانش فنی به کشور‌های دیگر و صادرات محصولات گفت: شرکت در زمینه انتقال دانش فنی به کشور‌های دیگر در انتظار مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو است.

برندگی درباره سود خالص گروه دارویی برکت ادامه داد: تولید یکی از محصولات این شرکت ۶apa در راستای مسئولیت اجتماعی بوده، اما توسعه محصولات و کسب سود اقتصادی دنبال می‌شود. همچنین توسعه سبد فعلی با گروه‌های دانش بنیان و استفاده از پتانسیل محققان داخلی با هدف رفع وابستگی داخلی و صادرات به سایر کشور‌ها از برنامه‌های سال جاری شرکت است.

مدیرعامل گروه دارویی برکت همچنین درباره پروژه پیتید، پروژه بایوسیمیلار و پروژه واکسن گفت: درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه‌های انجام شده این پروژه‌ها به شرح زیر است:

گروه دارویی برکت

وی درخصوص عرضه اولیه شرکت‌های گروه دارویی برکت بیان کرد: تاکنون در این باره تصمیمی اتخاذ نشد، اما باتوجه به پتانسیل‌های شرکت‌های هایتک مجموعه این امکان در آینده وجود خواهد داشت.

برندگی درباره مواد اولیه تولید محصول رمدسیویر افزود: مواد اولیه مورد نیاز تولید محصول رمدسیویر در هفته جاری از کشور هند به کارخانه ارسال و مقدامات لازم برای تولید این محصول در جریان است. مقدار تولید و فروش این محصول بستگی به سیاست گذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیاز بیماران کرونایی در کشور دارد. جهت تعیین قیمت تولید داخل این محصول، پرسشنامه اداره دارو تکمیل و جهت تعیین قیمت به سازمان غذا و دارو ارسال شده که تاکنون قیمت سه گانه فروش به این شرکت اعلام شده است.

مدیرعامل گروه دارویی برکت درخصوص مطالبات این شرکت خاطرنشان کرد: مناقصات دولتی در کشور عراق در سال‌های اخیر بابت برنده شدن در مناقصات دارویی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بوده است.

تمامی مطالبات مربوط به مناقصات شرکت‌های گروه تا سال ۲۰۱۶ از کیمادیا اخذ شده و بخش اندگی از مبلغ باقیمانده مربوط به مناقصات سال ۲۰۱۷ و بخش عمده آن مربوط به مناقصات دو سال اخیر کشور عراق بوده است. گروه دارویی برکت از تمام ظرفیت‌های خود برای وصول مطالبات شرکت‌های مجموعه استفاده کرده و امیدوار است در ماه‌های آتی بخش قابل توجهی از این مبالغ اخذ شود.

وی درخصوص موثر بودن داروی آزیترومایسین بر درمان کرونا نیز ادامه داد: مصرف این محصول در درمان کرونا توصیه شده، اما تاثیر چشمگیری بر تولید و فروش محصول نداشته است.

مدیرعامل گروه دارویی برکت درباره افزایش تولید و سهم بازار این شرکت خاطرنشان کرد: شرکت ایران دارو در حوزه تولید مکمل فعال بوده و باتوجه به افزایش استفاده از مکمل‌های دارویی در کشور در حال حاضر و همچنین با هدف صرفه جویی ارزی ناشی از تولید داخل مکمل‌های خارجی، شرکت ایران دارو در طول سال جاری ورود مکمل‌های جدید به سبد محصولات خود را دنبال می‌کند.

برندگی درخصوص دریافت پروانه ثبت ساخت ۶ دوز داروی جدید شرکت داروسازی سبحان انکولوژی گفت: تولید محصول جدید ایرینوتکان در سه دوز ۳۰۰، ۱۰۰ و ۴۰ که کل بازار ریالی پیش بینی شده در کشور حدود مبلغ ۱۴۳ میلیارد ریال است.

وی افزود: تولید محصول جدید سونیتینیب در سه دوز ۵۰، ۲۵، ۱۲ و ۵ و کل بازار ریالی پیش بینی شده در کشور حدود مبلغ ۲۷۹ میلیارد ریال است.

مدیرعامل گروه دارویی برکت در باره تولید محصولات مرتبط با درمان کرونا بیان کرد: داروی هیدروکسی کلروکین که در مقطعی به عنوان یکی از دارو‌های موثر در درمان کرونا معرفی شده بود در شرکت ایران دارو تولید و روانه بازار شد.

برندگی درخصوص ماهیت شرکت کی بی سی گفت: ماهیت شرکت کی بی سی بازرگانی بوده و واردات دارو و تجهیزات پزشکی در صورت نیاز در دستور کار شرکت است. از این جهت نمی‌توان فروش مقایسه‌ای شرکت را ملاک تصمیم گیری عملکرد آن قرار داد. برای نمونه فروش ماه‌های ابتدایی شرکت به دلیل واردات دارو‌ها و دستگاه‌های پزشکی موردنیاز وزارت بهداشت در خصوص بیماری کرونا بسیار بالا بوده و این روند طی ماه‌های آتی سال جاری نزولی بوده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید