پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزخبر مهم درباره رتبه‌بندی معلمان

خبر مهم درباره رتبه‌بندی معلمان

علیجانی، مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش از پیگیری بحث رتبه‌بندی معلمان توسط مجلس و تأیید نهایی آن در کمیسیون خاص دولت خبر داد و گفت: رتبه‌بندی معلمان احتمالاً از مهر سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش رتبه آنلاین از بازار، امیر علیجانی، مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش در رابطه با نقش بودجه آموزش و پرورش در توسعه کشور گفت: بیشتر روسای جمهور هنگام رأی آوردن اولویت خود را آموزش و پرورش اعلام می‌کنند اما در روند کار عملاً نشان می‌دهند که اولویت آنها نیست یا اینکه خیلی کم است.

وی افزود: اگر نگاه رئیس دولت و وزرا این باشد که راه خوشبختی و نجات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد قطعاً فکری به حال این وزارتخانه می‌کنند.

علیجانی خاطرنشان کرد: ما اگر همه مقدمات و الزامات اجرای سند تحول را آماده کنیم اما بودجه‌ای به آن اختصاص ندهیم قطعاً این سند هم به مرحله اجرا نخواهد رسید.

وی از پیگیری بحث رتبه‌بندی معلمان توسط مجلس و تأیید نهایی آن در کمیسیون خاص دولت خبرداد و گفت: دولت برای اینکه در ماه‌های اخیر پرونده خوبی از خود بر جای بگذارد حدأقل باید دل معلمان را به‌دست بیاورد که تنها راه آن هم رتبه‌بندی معلمان است و احتمالاً از مهر سال آینده اجرایی خواهدشد.

مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش همچنین در بخش دیگر این برنامه گفت: یک نگاهی که در کشور ما وجود دارد این است که تعداد معلمان زیاد است درصورتیکه تعداد معلمان زیاد نیست و بلکه نقش بسیار کلیدی در بخشهای مختلف کشور دارند.

علیجانی نقش معلمان در پیروزی دفاع مقدس، شکل گیری و ابقاء انقلاب اسلامی، تهاجم فرهنگی و در این شرایط کرونایی و آموزش‌های مجازی بسیار موثر خواند و افزود: اگر تلاش معلمان بیشتر از پرستاران نباید کمتر نیست اما خیلی کم به این مسئله توجه می‌شود.

مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش معتقد است که آموزش و پرورش از نظر بودجه مشکلی ندارد و مشکل آن در مدیریت منابع است.

وی تنها راه‌حل مشکل مالی و بودجه‌ای آموزش و پرورش را در مشارکت مردمی و نظارت دقیق دانست و گفت: ما در آموزش و پرورش نیازمند مدیران انقلابی، جهادی و متدینی هستیم که بودجه را فقط برای مسائل مهم و اولویت دار هزینه کنند و ریخت و پاشی صورت نگیرد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید