سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهخبرحمله هکرهای روس به 200 روزنامه‌نگار و خبرنگار مخالف مسکو

حمله هکرهای روس به 200 روزنامه‌نگار و خبرنگار مخالف مسکو

هکرهای روس از اواسط 2014 بدین سو به بیش از 200 روزنامه‌نگار، خبرنگار و اصحاب رسانه حمله کرده‌اند.
به گزارش رتبه آنلاین، به نوشته آسوشیتدپرس{لینک}هکرهایموسوم به Fancy Bear کهردپایشان در حمله به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری2016 آمریکا به اثبات رسیده، به اصحاب رسانه‌ که برخلاف نظرات دولت روسیه عملکنند؛ حمله می‌کنند.

آسوشیتدپرس اسامی 200 روزنامه‌نگاری که از 2014بدین سو مورد حمله سایبری این گروه به انحای مختلف قرار گرفته‌اند را از گروهامنیتی Secureworks بهدست آورده که در این میان نام 50 روزنامه‌نگار نیویورک تایمز برجسته است. (مقاله‌نویس واسنگتن پست و گزارشگر دیلی بیست نیز در این فهرست هستند.)

50 روزنامه‌نگار دیگر روس بوده کهبعضا مخالف سیاست‌های مسکو عمل کرده‌اند. سایرین نیز از اوکراین، مولداوی، منطقهبالتیک و نیز اصحاب رسانه در واشنگتن هستند.

هکرهای مذکور از تاکتیک‌های کلاسیک کا.گ.ب(سازماناطلاعات شوروی سابق) استفاده کرده و سعی کردند به نفع ترامپ وارد کارزار انتخاباتیآمریکا شوند.

عمده روش حمله هکرهای Fancy Bear  یا Iron Twilight فیشینگ و ارسال ایمیلآلوده است که به محض کلیک توسط دریافت کننده، سیستم در اختیار حمله‌کنندگانقرار گرفته و دیتای شخصی به سرقت رفته و در زمان لازم علیه روزنامه‌نگار موردسوء استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید