یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریحمایت از واحدهای کوچک حلال مشکل اقتصاد است

حمایت از واحدهای کوچک حلال مشکل اقتصاد است

مقدسی گفت: اگر زمینه حمایت منطقی و مناسبی را از واحدهای کوچک و متوسط داشته باشیم می توانیم چرخ صنعت را آسان تر به حرکت دربیاوریم.

مهدی مقدسی، دبیر فراکسیون اقتصاد مقاومتی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص مقاوم سازی اقتصاد در کسب و کارهای کوچک و متوسط، اظهار کرد: هریک از واحدهای خرد، کوچک و متوسط در جای خود در عرصه صنعت و اقتصاد دارای ضرورت هستند.

وی بیان کرد: در کشور ما واحدهای کوچک و متوسط جایگاه ویژه داشتند، اما به تدریج با ورود صنایع بزرگ از قبیل نفت و گاز و سایر صنایع بزرگ تحت تاثیر قرار گرفتند.

دبیر فراکسیون اقتصاد مقاومتی افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی اگر زمینه حمایت منطقی و مناسبی را از واحدهای کوچک و متوسط داشته باشیم می توانیم چرخ صنعت را آسان تر به حرکت دربیاوریم زیرا این واحدها منابع مالی چندانی نسبت به واحدهای بزرگ برای احیا نیاز ندارند.

مقدسی ادامه داد: در سال ۹۵ دولت سامانه ای تعریف کرد که بر اساس آن واحدهای کوچک و متوسط با رقمی بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفتند، زیرا اعتقاد بر این بود که با تزریق منابع به این واحدها به راحتی می توان آنها را به گردونه صنعت بازگرداند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاها اختصاص دادیم که شامل روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر می شد و دامنه شمول آن بیشتر واحدهای کوچک و متوسط بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در حمایت از صنایع دستی استان های مختلف قانون بسیار خوبی در مجلس به تصویب رسیده است در این راستا باید به ظرفیت ها و استعدادهای هر منطقه توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم زنجیره تولید ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: برای ایجاد ارزش افزوده و کاهش هزینه های تمام شده باید زنجیره تولید را مدنظر قرار بدهیم که در این راستا نیز باید خوشه های صنعتی در استان های مختلف شکل بگیرند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید