چهارشنبه 9 خرداد 1403
خانهخبراقتصادیحاتمی‌یزد: در شرایط نوسان قیمت،ارز نمی تواند کالای سرمایه‌ای باشد

حاتمی‌یزد: در شرایط نوسان قیمت،ارز نمی تواند کالای سرمایه‌ای باشد

یک کارشناس بانکی می گوید: دولت از نظر تامین ارز مورد نیاز مشکلی ندارد،بنابراین انتظار می رود که در یک تا دو ماه آینده،قیمت ارز کاهش پیدا کند.

به گزارش رتبه آنلاین، احمدحاتمی یزد در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه با نزدیک شدن بهایام عید تقاضای ارز افزایش پیدا مي کند، اظهارداشت: اگر آرامش در جامعه حاکم شود،ولو اینکه تقاضا افزایش پیدا کند، دولت آنقدر منابع ارزی دارد که ارز کافی بهبازار عرضه کند و نیاز متقاضیان برآورده شود.

وی افزود:در شرایط بازار آشفته هیچ کس نمي داند نرخ منطقی ارز چقدراست،عده ای ارز مي خرند تا ارزش پولشان را حفظ کنند و از ارز به عنوان کالایسرمایه ای استفاده کنند،این درحالی است که این بازار ثبات ندارد و ارز نمی تواندکالای سرمایه ای باشد.

حاتمی یزد با تاکید بر اینکه در شرایط تغییر نرخ ارز فسـاد زیادیسراسر اقتصاد را آلوده و همه را درگیر مي کند ،تصریح کرد: اگر این انتظار به وجودآید که ارز تغییرات چشمگیری خواهد داشت، سرمایه گذار دست نگه مي دارد و فعالیت رامتوقف مي کند و این موضوع به زیان اقتصاد کشور است.

او اضافه کرد: اما اگر نرخ ارز ثابت بماند یا حتی تک نرخی شود، پیش بینیبازار برای تجار و تولیدکنندگان آسان تر خواهد بود،زیرا در این شرایط  سرمایه گذاران مي توانند برنامه ریزی کنند و باحداقل سرمایه حداکثر کار را انجام دهند.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید