جدیدترین لپ‌تاپ‌ها در بازارهای جهان
بازارهای جهان کم کم به آخرین ماه‌های سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک می‌شوند و تلاش‌ها برای بهتر شدن کیفیت محصولات نیز سرعت بیشتری به خود گرفته است.

به گزارش رتبه آنلاین ، محصولاتی که به تدریج بخش عمده‌ای از نقل و انتقال اطلاعات را بر عهده گرفته‌اند و در بازار دیجیتال نیز گردش مالی بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. محصولاتی همچون لپ‌تاپ این روزها کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کرده‌اند. در ادامه به برخی از آخرین محصولات بازار لپ‌تاپ اشاره شده است.

اچ‌پی زدبوک ایکس ۲ (HP ZBook x۲)

شرکت اچ‌پی زدبوک ایکس ۲ (HP ZBook x۲) به‌عنوان اولین PC Workstation دنیا با امکان جدا شدن کیبورد معرفی کرد. هدف از تولید این محصول جدید، حل مشکل طراحان و هنرمندان در جابه‌جا کردن رایانه شخصی خود بوده و در چند حالت مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

هنگام جدا کردن کیبورد، یک تبلت ۱۴ اینچی لمسی با وضوح ۲۱۶۰×۳۸۴۰ و پشتیبانی از قلم هوشمند پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت تا انجام کارهای مختلف امکان‌پذیر باشد. این قلم که توسط اچ‌پی و با فناوری شرکت Wacom طراحی شده است، از ۴۰۹۶ سطح حساس به فشار و طراحی شیب‌دار پشتیبانی کرده و در انتهای آن نیز یکی پاک‌کن قرار گرفته که می‌توان به سادگی محتوای مورد نظر را حذف کرد. وزن این کامپیوتر ۲/ ۲ کیلوگرمی در صورت جدا شدن تبلت به ۷/ ۱ کیلوگرم خواهد رسید.

این کامپیوتر جدید، از پردازنده نسل هشتمی و چهار هسته‌ای Core i۷ اینتل Kaby Lake-R قدرت گرفته و امکان سفارش آن همراه با کارت گرافیک Quadro M۶۲۰، حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت هارد جامد HP Z Turbo Drive وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه اچ‌پی زدبوک ایکس ۲ نیز می‌توان به ویندوز ۱۰ پرو، کارت‌خوان SD، یک پورت USB ۳.۰، دو پورت یواس‌بی نوع C با پشتیبانی از تاندربولت، HDMI، بلوتوث ۲/ ۴، وب‌کم ۷۲۰p و کیبوردی مخصوص با چراغ‌های پس‌زمینه اشاره کرد. به گفته مسوولان اچ‌پی، این محصول جدید با شارژدهی ۱۰ ساعته ظرف مدت تنها ۳۰ دقیقه، تا ۵۰ درصد می‌توان شارژ می‌شود. اچ‌پی زدبوک ایکس ۲ با قیمت ۱۷۴۹ دلار برای نسخه پایه، از دسامبر (آذر) در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت سرفیس‌بوک ۲ (Microsoft Surface Book ۲)

اخیرا لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس‌بوک ۲ (Microsoft Surface Book ۲) از سوی این کمپانی معرفی شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن مجهز شدن به یک باتری دارای ۱۷ ساعت دوام است. از نظر توان پردازشی نیز بهبود‌های زیادی در نسخه جدید صورت گرفته است. لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس‌بوک ۲ از شانزدهم نوامبر (۲۵ آبان) برای خرید در دسترس خواهد بود. قیمت سرفیس‌بوک ۲ از ۱۴۹۹ دلار شروع شده و بسته به کانفیگ انتخابی بیشتر می‌شود.

ایده کلی برای ساخت محصول، همانند نخستین نسخه ارائه شده در سال ۲۰۱۵ یعنی سرفیس‌بوک است؛ در ابتدا با یک لپ‌تاپ کاملا عادی مواجه هستیم، اما در ادامه می‌توان نمایشگر را از آن جدا و در قالب یک تبلت، به‌صورت کاملا مستقل استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین تغییرات، اضافه شدن یک کانفیگ دارای نمایشگر بزرگ‌تر است. سرفیس‌بوک اصلی تنها با نمایشگر ۵/ ۱۳ اینچی عرضه می‌شود، اما اکنون در لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس‌بوک ۲ شاهد عرضه دو کانفیگ مجزا از نظر نمایشگر هستیم که یکی مجهز به صفحه نمایش ۵/ ۱۳ اینچی و دیگری مجهز به صفحه نمایش ۱۵ اینچی است.

با وجود چند تغییر کوچک در ظاهر دستگاه، بیشترین تغییرات لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس‌بوک ۲ در مقایسه با نسخه پیشین مربوط به سخت‌افزار است. مایکروسافت مدعی است دوام باتری تمامی مدل‌های سرفیس‌بوک ۲ حدود ۱۷ ساعت است. با جدا کردن نمایشگر از بدنه و استفاده از دستگاه به‌عنوان یک تبلت، عمر باتری به ۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند. یکی دیگر از نقاط قوت لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس‌بوک ۲ که سازنده تاکید زیادی روی آن دارد، توانایی‌‌های دستگاه برای گیمرهاست. به ادعای مایکروسافت قدرت پردازش گرافیکی سرفیس‌بوک ۲ در مقایسه با سرفیس‌بوک پنج برابر بیشتر شده که تفاوت چشمگیری است. به عنوان نمونه با استفاده از آن می‌توان جدیدترین بازی‌ها همچون Forza Motorsport ۷ را روی بالاترین کیفیت ممکن و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کرد.

لنوو ThinkPad Anniversary Edition ۲۵

چینی‌ها به مناسبت بیست و پنجمن سالگرد ThinkPad، نسخه‌ای مخصوص از این لپ‌تاپ را توسعه داده‌اند که یادآور نسخه اصلی آن است. به گفته سازندگان، این محصول جدید بر پایه ThinkPad T۴۷۰ طراحی شده است.

شکل ظاهری لپ‌تاپ لنوو ThinkPad Anniversary Edition ۲۵ شباهت بسیاری به آنچه که بیشتر از ۲ سال پیش، طراح ارشد این شرکت یعنی دیوید هیل (David Hill) نشان داده بود، دارد. در این دستگاه، پوشش لاستیکی قدیمی، یک TrackPoint، کیبورد تینک پد با کلید آبی اینتر ThinkVantage، لوگوی رنگی ThinkPad و تعداد زیادی لامپ ال‌ای دی دیده می‌شود.

ترکیب پردازنده نسل هفتمی Core i۷-۷۵۰۰U اینتل با صفحه نمایش ۱۴ اینچی لمسی با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰، ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲گیگابایت هارد جامد و کارت گرافیک GeForce ۹۴۰MX، پاسخگوی تمام نیازهای کاربران خواهد بود. به علاوه، تمام پورت‌های مدرنی که در یک لپ‌تاپ وجود دارد نیز در این محصول جدید دیده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به یواس‌بی نوع C، تاندربولت ۳، سه پورت معمولی یواس‌بی، HDMI، کارت‌خوان SD و درگاه اترنت اشاره کرد. همچنین به واسطه حسگر اثرانگشت تعبیه شده روی بدنه اصلی، کاربران می‌توانند از طریق Windows Hello، قفل دستگاه در ویندوز را باز کنند. لپ‌تاپ لنوو ThinkPad Anniversary Edition ۲۵ در تعداد محدود و با قیمت پایه ۱۸۹۹ دلار، هم‌اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است.

ریزر اولترابوک Blade Stealth

همزمان با معرفی نسخه آپدیت شده Blade Stealth، ریزر همچنین نسخه جدید اکسترنال جی‌پی‌یو هاب خود تحت‌عنوان Razer Core V۲ را معرفی کرد. پردازنده جدید i۷-۸۵۵۰U است که ۸/ ۱ گیگاهرتزی بوده و قابل تقویت تا ۴ گیگاهرتز نیز است. در دیگر موارد Blade Stealth جدید تقریبا مشابه همان مدلی است که در ژوئن گذشته به‌روزرسانی شد؛ نمایشگر ۳/ ۱۳ اینچی با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰، ۱۶ گیگابایت رم و در دو رنگ مشکی کلاسیک و خاکستری gunmetal که این مدل اواخر امسال عرضه خواهد شد.

همزمان با معرفی نسخه آپدیت شده Blade Stealth، ریزر همچنین نسخه جدید اکسترنال جی‌پی‌یوهاب خود تحت‌عنوان  Razer Core V۲ را معرفی کرد. با اتصال Razer Core به اولترابوک خود از طریق درگاه USB-C می‌توانید قدرت یک کارت گرافیک دسکتاپ را به نوت‌بوک خود بیاورید. طراحی داخلی کور جدید ریزر تغییر کرده است و اجازه نصب کارت‌های گرافیکی بلندتر را می‌دهد و همچنین مجهز به یک Thunderbolt ۳ internal controller دوگانه شده است که به گفته ریزر با جدا کردن اطلاعات گرافیکی و دیوایس‌های متصل شده، باعث پهنای باند بیشتر و در نتیجه روانی بیشتر بازی‌ها می‌شود. کور جدید ریزر همچنین یک یواس‌بی‌هاب و یک پورت اترنت نیز دارد.

لپ‌تاپ جدید Blade Stealth، ۱۶۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است که یک هارد اس‌اس‌دی ۵۱۲ گیگابایتی به همراه خود دارد و هم‌اکنون قابل‌خرید است. Core V۲ نیز باقیمت ۴۹۹ دلار (بدون کارت گرافیک) به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد