یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریثبت بزرگترین زلزله در "چرام" و بیشترین رخداد لرزه در "کرمانشاه"

ثبت بزرگترین زلزله در “چرام” و بیشترین رخداد لرزه در “کرمانشاه”


بزرگترین زلزله هفته گذشته در “چرام” استان کهگیلویه و بویر احمد با بزرگای ۵.۲ رخ داد و استان کرمانشاه بیشترین زلزله‌های بیش از ۳ را تجربه کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا،  در هفته گذشته زلزله‌ای با بزرگای ۵.۲ در چرام استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که به گفته محققان احتمالا گسل میشان مسبب این زلزله بوده است.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۲ مرداد

حویق استان گیلان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۲ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۱۵ کیلومتری حویق، ۲۵ کیلومتری لیسار و ۲۶ کیلومتری لوندویل این استان بوده است.

در فراشبند استان فارس زلزله‌ ۲.۹، لار استان فارس زلزله ۲.۵، سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۸، حاجی آباد استان هرمزگان زلزله ۲.۸، در مشهد ریزه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ و یکه سود استان خراسان شمالی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون رومرکز این رخداد در ۱۶ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۳ کیلومتری قصر شیرین و ۲۶ کیلومتری ازگله این استان به ثبت رسید. زلزله ۳.۲ در عمق ۱۲ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

تازه‌آباد استان کرمانشاه نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۲ لرزید. عمق این زلزله در ۸ کیلومتری و کانون آن در ۱۸ کیلومتری تازه آباد، ۳۳ کیلومتری گهواره و ۳۴ کیلومتری جوانرود این استان گزارش شد.

اشنویه استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۲۵ کیلومتری اشنویه،۲۵ کیلومتری سیلوانه و ۳۲ کیلومتری نالوس این استان به ثبت رسید.

یکشنبه ۱۳ مرداد

در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، شهداد استان کرمان زلزله ۲.۹، سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ و قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ گزارش شد.

سیرچ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ را تجربه کرد و عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه ۲۴ کیلومتری سیرچ، ۲۵  کیلومتری شهداد و ۳۵ کیلومتری اندوهجرد این استان بوده است.

دوشنبه ۱۴ مرداد

در ساعت ۲۱ دقیقه بامداد روز ۱۴ مرداد زلزله‌ای به بزرگای ۵.۲ در چرام استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد و عمق این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۱۸ کیلومتری چرام، ۲۶ کیلومتری دوگنبدان و ۳۱ کیلومتری دهدشت این استان گزارش شد. زلزله ۳.۵ در عمق ۱۴ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در بهبهان استان خوزستان زلزله ۲.۷، سرخه استان سمنان زلزله ۲.۸ رخ داد.

دو گنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۶ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین‌لرزه در۲۱  کیلومتری دوگنبدان،۲۴  کیلومتری چرام، ۳۷ کیلومتری دهدشت این استان بوده است.

زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای این منطقه بوده است.

کهنوج استان کرمان نیز در این روز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین‌لرزه در ۱۸ کیلومتری کهنوج و ۳۷ کیلومتری فاریاب استان کرمان و ۳۴  کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان گزارش شد.

سه‌شنبه ۱۵ مرداد

در بلداجی استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۷، قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ و پهله استان ایلام زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

چهارشنبه ۱۶ مرداد

چهارشنبه گذشته در اسیر استان فارس زلزله ۲.۷، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۵، آغاجاری استان خوزستان زلزله ۲.۵، نورآباد استان فارس زلزله ۲.۵، خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۵، به ثبت رسید.

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون رومرکز آن در ۲۰ کیلومتری قصر شیرین استان کرمانشاه و ۲۶ کیلومتری خانقین عراق بوده است.

داراب استان فارس نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرده است. کانون این زلزله در ۲۶ کیلومتری داراب،۳۳  کیلومتری حاجی آباد و ۳۶ کیلومتری جنت‌شهر بوده است.

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد

در سفید سنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸، و گمیش تپه زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

جویم استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین لرزه در ۹ کیلومتری جویم،۱۵ کیلومتری بنارویه و ۲۸ کیلومتری شهر پیر این استان گزارش شد.

جمعه ۱۸ مرداد

در دوزین استان گلستان زلزله ۲.۷، ینگی قلعه علیا  استان خراسان شمالی زلزله ۲.۷، حویق استان گلستان زلزله ۲.۷ و خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در خانه زنیان استان فارس زلزله ای به بزرگی ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و در تازه آباد استان کرمانشاه بعد از یک زلزله ۲.۶ زلزله دیگری با بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید