یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
خانهخبرکارتون و طنزتوقع بیجای مردم از مسئولان

توقع بیجای مردم از مسئولان

متاسفانه مدتی‌است مردم از اخلاق خوب و سعه صدر مسئولان کشور سوءاستفاده کرده و توقعات بیجا و بی‌مورد از آنان دارند.

متاسفانه مدتی‌است مردم از اخلاق خوب و سعه صدر مسئولان کشور سوءاستفاده کرده و توقعات بیجا و بی‌مورد از آنان دارند. یکجوری با مسئولان برخورد می‌کنند انگار آن‌ها انتخاب شده‌اند و حقوق می‌گیرند که به مردم خدمت کنند. چه خبر است؟ دو بار به روی‌تان خندیدند پر رو شده‌اید؟ به عنوان مثال چند روزی است بارش برف در کشور آغاز شده است. مردم به جای تشکر و قدردانی از مسئولان به خاطر فراهم کردن شرایط مناسب برای بارش برف، از اینکه راه‌ها بند آمده یا ترافیک در شهرها ایجاد شده، گله‌مندند. متاسفانه کار به جایی رسیده است که مردم انتظار دارند راهداری بیاید راه‌ها را باز کند و شهرداری نمک و شن را با هم مخلوط کرده و در خیابان‌های شهر بپاشد. قرار نیست تاوان غافلگیر کردن برف و بوران را پلیس‌راه، شهرداری و راهداری بدهند. خوشبختانه شهردار جدید تهران جلوی این عادت زشت مردم ایستاد و از مردم خواست به جای غر زدن، خودشان از کنار هر درختی که رد می‌شوند لگدی نثارش کنند تا برف از شاخه درختان ریخته و شاخه‌های‌شان نشکند. درستش هم همین است. این مدیر و مسئول کشور هستند که باید از مردم توقع کار و خدمت داشته باشد.

یا در مساله فیلترینگ توییتر، وزیر ارتباطات چند روز پیش گفت «فعالیت ایرانیان در توییتر ممنوع نیست ولی فعالیت توییتر در ایران ممنوع است». این یعنی اینکه یک ایرانی بدون هیچ محدودیتی می‌تواند در توییتر فعالیت کند اما چون توییتر در ایران ممنوع است نمی‌تواند در ایران این کار را بکند. دیگر اختیار تام در دست مردم است که بروند خارج از کشور از توییتر استفاده کنند یا فیلترشکن دانلود کنند. من نمی‌دانم دیگر یک وزیر چقدر می‌تواند برای ملت مایه بگذارد. واقعا آدم از خودش خجالت می‌کشد اگر توقعی بیش از این داشته باشد. اصلا بهتر این بود که وزیر ارتباطات نگذارد ایرانی‌ها در توییتر فعالیت کنند. والا آزادی از این بالاتر هم داریم؟

در مورد دیگری، هفته گذشته نرخ ارز افزایش یافت طوری‌که اگر کسی 100 تا یک دلاری در جیبش بود، جزو طبقات مرفه جامعه به حساب می‌آمد. پس از این افزایش نرخ ارز، مردم به جای تشکر از زحمات شبانه‌روزی تیم اقتصادی دولت، طلبکارانه دولت را به عدم توانایی در کنترل بازار ارز متهم کردند. این درحالی است که اساسا وظیفه دولت کنترل بازار نیست. این خود مردم هستند که لایحه بودجه را تقدیم مجلس می‌کنند، خودشان لایحه را پس از بررسی در کمسیون تلفیق، تصویب کرده و خودشان هم بودجه را به دستگاه‌های دولتی ابلاغ و سپس اجرا می‌کنند. مردم نرخ ارز را نیز تعیین و سپس به تنظیم بازار ارز می‌پردازند. خوشبختانه در کشوری زندگی می‌کنیم که همه مسئولیت‌ها را خود مردم بر عهده دارند و اگر مشکلی هم وجود دارد از عدم مدیریت مردم است.

جا دارد از همین‌جا ضمن عذرخواهی از مسئولان برای مشکلات عدیده‌ای که در کشور وجود دارد، تشکر ویژه‌ای هم داشته باشیم به خاطر صبر و حوصله‌ای که به خرج می‌دهند و تا پایان دوره مسئولیت‌شان مردم را تحمل می‌کنند.

 

قانون- وحيد ميرزايي

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید