پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریتوصیه های بهداشتی در مقابل با کرونا

توصیه های بهداشتی در مقابل با کرونا


 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه استفاده از ماسک در زمانی توصیه می‌شود که فرد با بیمار ارتباط داشته و یا خود بیمار باشد، گفت: در صورتی که فرد علائم تنگی نفس و تشدید علائم تنفسی پیدا کرد، باید به پزشک مراجعه کند.

کامبیز مهدی‌زاده، امروز شنبه 10 اسفند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 80 درصد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند علایم خفیف دارند و بیماری با استراحت و درمان‌های معمولی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: حدود 20 درصد افراد دارای علایم متوسط تا شدید و ۵ درصد نیاز به مراقبت ویژه دارند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مرگ و میر این بیماری حدود دو درصد است، اظهار کرد: دوره نهفتگی این بیماری حدود دو تا 14 روز است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین راه‌های انتقال این بیماری، تماس دست آلوده به دهان، چشم و بینی و مخاطات وتماس با قطرات تنفسی است، اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری توصیه می‌شود افراد از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین توصیه شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به به مدت 20 ثانیه است، افزود: در صورتی که آب و صابون در دسترس نیست بهتر است از محلول‌های الکلی برای شستشو بهره برد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بهتر است از حضور در اماکن پرتردد و شلوغ خودداری شود و افراد در زمانی که نیاز نیست از منزل خارج نشوند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه افراد سطوحی که با آن ارتباط دارند را بهتر است گندزدایی کنند، یادآور شد: در مساجد افراد از مهر، سجاده، چادرنماز و تسبیح اختصاصی استفاده کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید