چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیتنیسورهای مشهوری که در سال ۲۰۱۹ بازنشسته شدند

تنیسورهای مشهوری که در سال ۲۰۱۹ بازنشسته شدند

داوید فرر

تنیسور های مشهوری از جمله داوید فرر در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفتند برای همیشه این رشته را کنار بگذارند.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا و به نقل از آس، در سال ۲۰۱۹ برخی از تنیسورهای بزرگ جهان که در سال‌های اخیر روزهای درخشانی در رقابت‌های ATP داشتند این رشته را برای همیشه کنار گذاشتند. آن‌ها زیر سایه سه تنیسور بزرگ یعنی رافائل نادال، نواک جوکوویچ و راجر فدرر بودند اما موفقیت‌های مهمی به دست آوردند.

داوید فرر

تنیسور ۳۷ ساله اسپانیایی پس از ۱۹ سال دوران حرفه‌ای، تنیس را برای همیشه کنار گذاشت. این اتفاق پس از شکست برابر الکساندر زورف در اپن مادرید رخ داد. او توانست در سال ۲۰۱۳ مرد سوم جهان شود. هم‌چنین در این دوران ۲۷ عنوان به دست آورد که برجسته‌ترین نشان قهرمانی در مسترز پاریس در سال ۲۰۱۲ بود و سه قهرمانی در بوینس آیرس. فرر علاوه بر این توانست به همراه اسپانیا قهرمان جام دیویس ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ شود.

توماس بردیچ

تنیسور اهل چک در حالی که ۳۴ سال داشت برای همیشه راکت‌هایش را آویزان کرد. او در طول ۱۷ سال بازی توانست در سال ۲۰۱۵ تا رتبه چهارم صعود کند. هم‌چنین ۱۳ عنوان به دست آورد. بردیچ هم در مسترز پاریس درخشید و در سال ۲۰۱۰ نزدیک بود فاتح گرند اسلم شود اما در فینال لندن مغلوب نادال شد.

مارکوس باغداتیس

تنیسور ۳۴ ساله قبرسی در حالی از این رشته خداحافظی کرد که دوران پر فراز و نشیبی داشت. او در سال ۲۰۰۸ مرد شماره هشت جهان شد و در مجموع توانست چهار قهرمانی به دست آورد. باغداتیس فرصت داشت در اپن استرالیا ۲۰۰۶ قهرمان شود اما مغلوب فدرر شد. او در جهان تنیس به عنوان مربی الینا اسویتولینا حضور خواهد داشت.

نیکلاس آلماگرو

تنیسور اسپانیایی مانند باغداتیس در ۳۴ سالگی تنیس را کنار گذاشت. هم‌چنین توانست در سال ۲۰۱۱ در میان ۱۰ تنیسور برتر قرار گیرد. او ۱۳ عنوان در رقابت‌ها به کسب کرد. هم‌چنین در بخش دبل در بازی‌های والنسیا و آکاپولکو درخشید.

یانکو تیپسارویچ

تنیسور ۳۵ ساله صربستانی چهار قهرمانی را در جهان تنیس تجربه کرد و مانند جوکوویچ توانست در بالاترین سطح تنیس کشورش قرار بگیرد. او در سال ۲۰۱۲ تا رتبه هشتم نیز صعود کرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید