دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریتفاهمنامه مشترک وزارت بهداشت و رفاه/ سالی ۶۰ هزار شغل ساخته می‌شود

تفاهمنامه مشترک وزارت بهداشت و رفاه/ سالی ۶۰ هزار شغل ساخته می‌شود

مشاور وزیر و دبیر ستاد ملی اشتغال و کارآفرینی از امضای تفاهم نامه مشترک بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا، محمد میرزابیگی ضمن اعلام این خبر گفت: صبح امروز همزمان با ایام ا… دهه مبارک فجر، جلسه مشترکی با حضور وزرای بهداشت و رفاه، معاونین این دو وزارتخانه و روسای سازمان‌های وابسته برگزار شد که در این جلسه ابتدا گزارشی در خصوص تدوین سند کارآفرینی و اشتغال و نحوه حمایت از اشتغال در نظام سلامت ارائه دادم.

وی گفت: در این جلسه ضمن بحث و بررسی پیرامون مفاد تفاهم نامه و سند ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سال جاری و سال 97، تفاهم نامه مشترک به امضای وزرای بهداشت و رفاه رسید و مقرر شد کمیته مشترکی از دو وزارتخانه با محوریت ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه را پیگیری کنند.

وی از اختصاصی شدن تسهیلات و حمایت‌های اشتغال از طرح‌های نظام سلامت به عنوان اخبار خوش برای جویندگان کار در نظام سلامت نام برد و گفت: از تمامی فعالین در عرصه خدمات سلامت، حداقل در 20 سر فصل کاری حمایت خواهیم کرد و کارآفرینان عرصه نظام سلامت را با برخورداری از تسهیلات اشتغال و کارآفرینی، حمایت خواهیم کرد.

میرزابیگی افزود: حمایت از توریسم سلامت، حمایت از هوم کر،حمایت از تشکیل مراکز جامع مراقبت های پرستاری، راه اندازی دانشکده های غیر دولتی، حمایت از مراکز خدمات سلامت و راه اندازی مراکز مهارت های نظام سلامت از جمله سر فصلهای مورد حمایت ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال خواهد بود.

وی همچنین از تصویب و اجرای رشته مقطع کارشناسی ارشد کارآفرینی در نظام سلامت، راه اندازی دوره های کوتاه مدت، تهیه منابع لازم جهت توسعه دانش و فرهنگ کارآفرینی در نظام سلامت خبر داد و گفت اگر می خواهیم به دنبال اشتغال پایدار و مولد باشیم، ناگزیریم دانش و فرهنگ کارآفرینی در نظام سلامت را توسعه و تعالی ببخشیم.

میرزابیگی افزود: ماحصل این تفاهم نامه، دستاوردهای مبارکی برای جوانان و افراد جویای کارخواهد بود و امیدوارم حداقل سالانه برای تعداد 60 هزار نفر در عرصه های حرفه‌ای و غیر حرفه ای در نظام سلامت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد شغل خواهد شد.

گفتنی است تفاهم نامه امضاء شده شامل 8 ماده و 29 بند می باشد که طی یکماه آینده راهکارهای اجرایی و دستورالعمل های عملیاتی آن به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید