یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیتصمیمات شورا عامل بی‌اعتمادی سهامداران/ تعلل در صدور مجوز سبدگردانی‌ها به بهانه...

تصمیمات شورا عامل بی‌اعتمادی سهامداران/ تعلل در صدور مجوز سبدگردانی‌ها به بهانه کمبود نیرو

تصمیمات شورای عالی بورس عامل بی‌اعتمادی سهامداران

مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس با اشاره به تصمیم‌های گرفته شده از سوی شورای عالی بورس، گفت: ایجاد بی اعتمادی در سهامداران صرفا به دلیل تصمیم‌های گرفته شده به ویژه سیاست‌های موازی است که اجرا شد.

به گزارش رتبه آنلاین، فرزاد نبی زاده در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار اظهار کرد: این تصمیم دخالت در بازار سرمایه است از طرفی فشار به بازار پولی کشور وارد می‌کند و موجب افزایش تورم می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس افزود: شاید اینکار در کوتاه مدت اثر مثبتی خواهد داشت، اما عواقبی که در آینده دارد خطرناک است.

وی گفت: معتقدم بازار نباید دستکاری شود و فقط شفافیت باید وجود داشته باشد و اجازه دهند بازار مسیر خود را طی کند تا بتواند خود را بازیابی کند.

نبی زاده بیان کرد: بازار دچار پراکندگی است به همین دلیل مدیریت آن سخت است، سیاست‌هایی که اجرا شد موجب شد یک هجومی طی دو تا سه ماه به بازار صورت گیرد.

مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس با تاکید بر اینکه در بازار با کمبود ابزار حرفه‌ای مواجه هستیم، تاکید کرد: در حال حاضر با کسری حداقل بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سبد صندوق مواجه هستیم که می‌تواند با تضمین ۲۰ درصد باشد تا مردم اعتماد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید کد‌هایی که تازه صادر شده به سمت این صندوق‌ها سوق داده شود تا بازار مدیریت شود با شرایط حال حاضر که بی اعتمادی به وجود آمده مدیریت بسیار سخت است.

نبی زداه با اشاره به نقش تصمیم‌های گرفته شده از سوی شورای عالی بورس و سازمان بورس در ایجاد بی اعتمادی سهامداران، تصریح کرد: تصمیم خوب بستگی به زمان آن دارد اگر به موقع نباشد ممکن است اثر بدی بگذارد.

مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس تاکید کرد: ایجاد بی اعتمادی در سهامداران صرفا به دلیل تصمیم‌های گرفته شده به ویژه سیاست‌های موازی است که اجرا شد و صحبت‌های دوگانه بین مسئولان موجب ایجاد بی‌اعتمادی شد.

وی افزود: بازار برای بازیابی نیاز به اعتماد دارد و هرگونه سیاست حمایتی که مطرح می‌شود موجب افزایش ترس می‌شود و بیشتر فرصت خروج به سهامداران داده می‌شود.

نبی زاده بیان کرد: در حال حاضر صدور مجوز یک سبدگردانی دو سال زمان می‌برد و سازمان به بهانه نداشتن نیرو، یک مجوز حرفه‌ای که نیاز اصلی بازار است را به عقب می‌اندازد.

مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس ادامه داد: سازمان از ابتدا سال تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان درآمد داشته آیا به عنوان متولی توانایی جذب نیرو برای پیشبرد امور ندارد.

وی با بیان اینکه نهاد‌های حرفه‌ای باید اقتصاد کشور را اصلاح کنند، گفت: بازیگر حرفه‌ای در بازار کم است و بیشتر غیر حرفه ای‌ها حضور دارند، اگر حرفه ای‌ها بیشتر شوند بازار مسیر اصلی خود را پیدا کرده، هیجان کم می‌شود و اعتماد باز می‌گردد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید