پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبرتاکید موحدی‌‌کرمانی بر مجازات قاطعانه حریم‌شکنان

تاکید موحدی‌‌کرمانی بر مجازات قاطعانه حریم‌شکنان

امام جمعه موقت تهران با محکوم کردن اغتشاش‌ها و آشوب‌های خیابان پاسداران در روزهای اخیر، خواستار برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با جنایتکارانی شد که مرتکب قتل و تعرض به خانه ها، مغازه‌ها و ماشین‌های مردم شده‌اند. به گزارش «ایرنا» وی تاکید کرد: مساله امنیت مساله‌ای نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت. ان‌شاء‌الله مردم شریف ما شاهد مجازات قاطعانه این حریم‌شکنان خواهند بود.

صدور کیفرخواست عامل شهادت سه نفر از ماموران ناجا

به گزارش رتبه آنلاین، از سوی دیگر روز پنج‌شنبه مراسم تشییع پیکر سه تن از شهدای نیروی انتظامی که در حوادث اخیر خیابان پاسداران به شهادت رسیدند، با حضور جمعی از مسوولان کشوری و لشکری، خانواده‌های این شهدا و جمعی از مردم، در ستاد فرماندهی ناجا در تهران بزرگ برگزار شد. گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز رضا مرادی علمدار، همچنین یک بسیجی، سه روز پیش در حوادث اخیر خیابان پاسداران به شهادت رسیدند. همزمان عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از صدور کیفرخواست در مورد عامل شهادت ۳ نفر از ماموران ناجا به اتهام قتل عمد خبر داد. گفت: ‌با توجه به درخواست قصاص اولیای دم نامبرده به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد. در مورد سایر اتهامات نامبرده به لحاظ ادامه تحقیقات متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

درخواست اشد مجازات برای اغتشاشگران

در همین حال دادستان کل کشور گفت: به‌طور قطع کسانی که در حوادث خیابان پاسداران مسبب یا عامل شهادت پنج مامور نیروی انتظامی و بسیجی بودند مستوجب حکم اعدام هستند. به گزارش «ایرنا» محمدجعفر منتظری در بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت: این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات است و در نشستی که در دستگاه قضایی برگزار شد، تاکید شد با عوامل این اغتشاش با قدرت و شدت برخورد شود. دادستان کل کشور اظهار کرد: برای سایر عوامل مخل امنیت در این حادثه نیز مجازات‌های سنگین در نظر گرفته خواهد شد و دستگاه قضایی بدون هراس و با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند. منتظری اظهار امیدواری کرد این پرونده زودتر به نتیجه برسد و اغتشاشگران به اشد مجازات برسند. همچنین به گزارش «ایسنا» دادستان کل کشور گفت: از رئیس‌جمهور انتظار داریم همانطور که برای حوادث مختلف هیاتی تشکیل می‌دهند، برای شناسایی عناصر نفوذی و دوتابعیتی‌ها به جد وارد شوند و هیاتی را تشکیل دهند.

هشدار به آشوبگران

در خبری دیگر سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی در پی شهادت بسیجیان و سه تن از نیروهای انتظامی توسط برخی از افراد منسوب به دراویش گنابادی تاکید کرد: مدافعان مقتدر حریم امنیت ملی اجازه تکرار نمایش‌هایی مانند آنچه در خیابان پاسداران رخ داد را نداده و با هر تهدیدی علیه امنیت شهروندان با قاطعیت برخورد خواهند کرد. به گزارش «ایلنا» سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در پیامی به سردار اشتری از اقدام خردمندانه نیروی انتظامی در مواجهه با اغتشاشات خیابان پاسداران تقدیر کرد. از سوی دیگر علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به اغتشاش چند روز اخیر در خیابان گلستان هفتم گفت: جمهوری اسلامی با بانیان این اغتشاش‌ها برخورد قاطع خواهد کرد و ریشه این نوع فتنه‌ها را خواهد خشکاند.

از همه برنامه‌های گروه‌های بحران‌ساز اطلاع داریم

در همین حال عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور روز پنج‌شنبه در مراسم تشییع پیکر سه تن از شهدای نیروی انتظامی، با اشاره به حوادثی که در گلستان هفتم پاسداران تهران اتفاق افتاد، تصریح کرد: این گروه اقلیت افراطی خشونت‌طلب می‌خواستند در نقاط مختلف جریاناتی ایجاد و کشور را دچار تلاطم کنند، اما بعد از درایت و برنامه ریزی شورای تامین و نیروی انتظامی موضوع ساماندهی شد. اخبار دقیقی داریم که افراطیون این جریان به‌دنبال کشته‌سازی بودند تا انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند. او همچنین تاکید کرد: ما از برنامه همه گروه‌هایی که دنبال ایجاد بحران در کشور هستند، مطلع هستیم.

منبع : دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید