یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ توجه حقیقی‌ها به...

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ توجه حقیقی‌ها به محصولات دارویی معطوف شد

افراد حقیقی امروز حدود ۵۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و نماد صباح بود.

به گزارش رتبه آنلاین و به نقل از اقتصاد آنلاین

ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۱۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۴درصد یعنی ۷۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی»، «تجارت عمده فروشی» و «کاشی و سرامیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «صباح»، «آریا» و «ثباغ» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «دفارا»، «دشیمی» و «برکت» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری حق تقدم سرمایه گذاری صبا تامین حدود ۳۷میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران داروسازی فارابی با برتری حدود ۹میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۰۰میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید