دوشنبه 7 خرداد 1403
خانهاسلایدر اصلیبهترین مقاصد گردشگری دنیا در سال 2017

بهترین مقاصد گردشگری دنیا در سال 2017

برای نهمین سال متوالی, هنگ‌کنگ به عنوان شهری که بیشترین توریست را جذب کرد معرفی شد. درسال ۲۰۱۷ میلادی ۲۵.۷ میلیون نفر از این شهر بازدید کردند که یک دلیل مهم آن موقعیت استرتژیک این شهر و رابطه آن با کشور چین است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از یورو مانیتور، از مجموع ۱۰۰ شهر  دنیا که بیشترین شمار توریستها را جذب کرده است،۴۱ شهر در قاره آسیا واقع شده است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ میلادی شمار شهرهایی که توریست‌های زیادی را جذب می‌کنند و در قاره آسیا واقع شده‌اند به ۴۷ شهر برسد.

دومین مقصد توریستی دنیا در سال ۲۰۱۷ میلادی شهر بانکوک بود که در این سال ۲۳.۲۷ میلیون نفر از این شهر بازدید کردند. شمار مسافران این شهر نسبت به سال قبل از آن ۹.۵ درصد بیشتر بوده است.

در سال مورد بررسی لندن سومین مقصد گردشگری در دنیا بود و ۱۹.۸ میلیون نفر به این شهر اروپایی سفر کردند و سنگاپور در این رده‌بندی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. مطالعات نشان می‌دهد شمار مسافرانی که از سنگاپور دیدن کردند ۱۷.۶ میلیون نفر بوده‌است که نسبت به سال قبل از آن ۳.۴ درصد بیشتر بود.شهر ماکایو، پنجمین مقصد گردشگری در دنیا بود و ۱۶.۳ میلیون نفر در سال گذشته به این شهر سفر کردند.

دوبی،یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه است و در سال قبل ۱۶ میلیون نفر مسافر به این شهر آمدند. شمار مسافران به دوبی در این سال ۷.۷ درصد بیش از سال قبل از آن بود. شهرهای پاریس و نیویورک و شنزن کشور چین و در نهایت کوالالامپور در رده‌بندی مقاصد بزرگ گردشگری در دنیا جایگاه هفت تا ۱۰ را داشتند.

شهرهایی که بیشترین توریستها را جذب کردند
رتبهنام شهرشمار توریست در سال ۲۰۱۷نرخ رشد شمار توریستها نسبت به سال ۲۰۱۶
۱هنگ کنگ۲۵.۷۳.۲-
۲بانکوک۲۳.۲۷۹.۵
۳لندن۱۹.۸۳.۴
۴سنگاپور۱۷.۶۳.۴
۵ماکایو۱۶.۳۵.۹
۶دوبی۱۶۷.۷
۷پاریس۱۴.۲۶۰.۹-
۸نیویورک۱۳.۱۳.۶
۹شنزن۱۲.۹۶۳.۱
۱۰کوالالامپور۱۲.۸۴.۵
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید