جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرکارتون و طنزبلای بازارگردان‌ها اینبار سر اوراق تَکرار می‌شود!

بلای بازارگردان‌ها اینبار سر اوراق تَکرار می‌شود!

۵

گزارش ساعت پنج‌و‌نیم امروز نیم نگاهی دارد به تایید خبری که روی ما را سفید گذاشت و سوال‌های بزرگی که غیرت‌ها را اندازه می‌گیرد!

به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، بالاخره تایید شد و باردیگر رو سفید ماندیم؛ اهالی ملاصدرا هم رسما اعلام کردند که ظرف ۴۸ ساعت مجوز انتشار اوراق اجاره سهام به مبلغ ۲۴ همت توسط هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری صادر خواهد شد. ارزش صف‌های فروش هر روز بازار حدود ۴ الی ۶ همت است.

البته ترس‌مان از آن است که این اوراق صرف حمایت از سهامدار خرد خواهد شد یا بلایی که بازارگردان‌ها سر بازار آوردند، تَکرار می‌شود و نقدینگی جمع‌شده از بازار به جای آنکه صرف خرج خرید سهام از سهامداران خرد شود؛ باز هم کاسه حقوقی ها را پر خواهد کرد.

بوی کباب به پاریس رسید

روزی برجام امضا کردیم و شرکای فرانسوی صف کشیدند که با خودروسازان ما همکاری کنند و قرارداد پشت قرارداد و چقدر ذوق کردیم و… ناگهان برجام پاره شد و شرکای ما پشت پا به عهد و پیمانشان زدند و رفتند و خودروسازان ما را با خودروهایی تنها گذاشتند که ناقص بود و… حالا باز اسم مذاکره آمد و بوی کباب بلند شد و شرکای بدعهدمان باز دست دوستی به‌سوی ما دراز کردند. اگرچه در هر شرایطی سازش از قهر و ستیز بهتر است؛ ولی ای‌کاش عهدشکنان را از یاد نبریم و دوباره به طناب پوسیده‌شان، آویزان نشویم.

گرانی بی‌بروبرگرد در این صنعت بورسی

ماه رمضان که نزدیک می‌شود خیلی صنایع مرحمت کرده و اعلام می‌کنند به حرمت این ماه افزایش نرخ نداریم( و بعد ماه مبارک، پوستتان را می‌کّنیم)؛ اما بعضی‌ها هم هستند که صداقت بیشتری دارند. مثلاً از سوی صنعت لوازم‌خانگی پیغام داده‌اند که بی‌بروبرگرد گران خواهیم کرد!درهرحال عادت کرده‌ایم؛ تولیدکننده راضی؛ نهار ناظر بر قیمت‌ها هم راضی؛ بی‌خیال مصرف‌کننده ناراضی.

سر منتقد به طاق خورد 

مزیت فضای مجازی هم گفت‌وگوی صریح‌تر و انتقاد شفاف‌تر است. یکی از کارشناسان نام‌آشنای بازار هم شب گذشته در میان ۳ عضو شورای عالی بورس گفت چطور چهارمین قدرت موشکی دنیا هستیم ولی صف فروش یک خودروساز را هم نمی‌توانیم جمع کنیم؟! دوستان هم البته در پاسخ، لب فروبستند. امیدواریم صدای اعتراض این بزرگوار را هم خفه نکنند؛ چون انگار تازگی‌ها سر یکی از منتقدان حقوق خوانده بازار سرمایه را بدجور به طاق کوبیده‌اند و بی‌نوا برای همیشه از بازار سرمایه خداحافظی کرده است.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید