جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیبزرگترین طلبکاران دولت امریکا

بزرگترین طلبکاران دولت امریکا

تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم  توسط دولت تازه امریکا در شرایطی وضع و اجرا می شود  که  برخی از  کشورها از فهرست کشورهای مشمول این قانون خارج شده اند . اما چین یکی از اصلی ترین کشورهای هدف این قانون است  و دولت ترامپ تعرفه هایی برای واردات  کالاهایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار  از کشور چین  وضع کرده است که دولت ترامپ به این کالاها نام دشمن اقتصاد را داده است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از وب سایت استاتیستا دلیل اصلی این تقابل امریکا با چین را میزان بالای بدهی دولتی امریکا به این کشور عنوان کرده است . طبق این گزارش، بیشترین اوراق بدهی دولتی  امریکا توسط دولت چین نگهداری می شود  و می‌توان چین را اصلی‌ترین دولتی دانست که امریکا به آن بدهکار است . میزان بدهی امریکا به دولت چین در ژانویه سال جاری برابر با ۱۱۸۰ میلیارد دلار امریکا بود در حالیکه در ژانویه سال قبل میزان بدهی دولت امریکا به کشور چین  معادل ۱۰۵۰ میلیارد دلار بوده است . علاوه بر این میزان بالای بدهی ، امریکا کسری تجاری کلانی هم با امریکا دارد که همین مساله باعث شده است  تا دولت ترامپ در تقابل اقتصادی و تجاری با این  کشور قرار بگیرد . ژاپن دومین دولت طلبکار از امریکا است . ارزش بدهی دولت امریکا به چین در سال  ژانویه سال جاری برابر با ۱۰۸۰ میلیارد دلار بود که بالغ بر ۲۰ میلیارد دلا  نسبت به سال قبل کمتر بود.

در سال جاری ۱۸.۷ درصد از کل بدهی دولتی امریکا به دولت چین بود و ۱۷ درصد از بدهی دولت  امریکا به دولت ژاپن بوده است . کشورهای دیگر سهم کمتری در معادلات مالی دولت امریکا داشتند. آمار نشان می دهد  دولتهای ایرلند و برزیل و سوییس و بریتانیا و جزایر کیمن و لوکسامبورگ  اصلی ترین دولتهایی هستند که امریکا به انها بدهکار است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید