دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیبزرگترین اقتصادهای دنیا در سال های 2018 و 2019

بزرگترین اقتصادهای دنیا در سال های 2018 و 2019

اقتصاد کشورها بر مبنای بزرگی تولید ناخالص داخلی آنها با هم مقایسه می‌شود.در بیشتر مطالعات از تولید ناخالص داخلی اسمی به عنوان شاخصی برای مقایسه اقتصاد کشورها نام برده می‌شود . اگرچه بسیاری از اقتصاددانان بر این باور هستند که  مقایسه بر مبنای برابری قدرت خرید می‌تواند تصویر بهتری از وضعیت اقتصادی کشورها ایجاد کند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت فوکوس اکونومیکس،در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی، اقتصاد امریکا بزرگترین اقتصاد دنیا خواهد بود. ارزش تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری به ۲۰.۵۲هزار میلیارد دلار می‌رسد و در سال ۲۰۱۹ از مرز ۲۱.۱۰۵ هزار میلیارد دلار می‌گذرد. دومین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال چین است که ارزش تولید ناخاصل داخلی اسمی آن برای سال جاری و سال  آینده میلادی به ترتیب برابر با ۱۳.۰۹ هزار میلیارد دلار و ۱۳.۹۴۱ هزار میلیارد دلار خواهد بود.ژاپن سومین اقتصاد بزرگ دنیا است ولی فاصله ارزش تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور با دو اقتصاد اول بسیار زیاد است. کشورهای آلمان و هند و بریتانیا در این رده‌بندی جایگاه چهارم تا ششم را دارند و  فرانسه هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا است. ارزش تولید  ناخالص داخلی اسمی فرانسه در سال جاری به ۲.۷۸ هزار میلیارد دلار می‌رسد و در سال بعد از مرز ۲.۹۴ هزار میلیارد دلار می گذرد.

کشورهای برزیل و ایتالیا و کانادا در این رده‌بندی جایگاه هشتم تا دهم را دارند و ارزش تولید ناخالص داخلی اسمی آنها در جدول زیر آورده شده است. انتظار می رود در سال ۲۰۱۹ میلادی ارزش تولید ناخاصل داخلی تمامی کشورهای  فهرست نسبت به سال جاری رشد کند.

بزرگترین اقتصادهای دنیا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹
رتبهنام کشورارزش تولید ناخالص داخلی اسمی در سال ۲۰۱۸

(هزار میلیارد دلار)

ارزش تولید ناخالص داخلی اسمی در سال ۲۰۱۹

(هزار میلیارد دلار)

۱امریکا۲۰.۲۵۲۱.۱۰
۲چین۱۳.۰۹۱۳.۹۴
۳ژاپن۴.۹۹۵.۱۱
۴آلمان۳.۹۹۴.۲۳
۵هند۲.۸۷۳.۲۱
۶بریتانیا۲.۸۰۳.۰۰
۷فرانسه۲.۷۸۲.۹۴
۸برزیل۲.۱۳۲.۲۰
۹ایتالیا۲.۰۹۲.۲۰
۱۰کانادا۱.۷۸۱.۸۵
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید