چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبرنامه امسال برای توسعه اقتصاد هوشمند

برنامه امسال برای توسعه اقتصاد هوشمند

برنامه امسال برای توسعه اقتصاد هوشمند

رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند ضمن اعلام اقدامات انجام شده در سال گذشته، برنامه امسال این مرکز را نیز بیان کرد.

به گزارش رتبه آنلاین، علی عبدالهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته معادل ۲۵ پروژه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند عملیاتی شد و در ارزیابی دولت الکترونیک نیز وزارت اقتصاد رتبه نهم را کسب کرد.

وی افزود: خزانه داری الکترونیک و سامانه مدیریت بدهی و تسویه اسناد خزانه در سال گذشته به سرانجام رسید و در زیر مجموعه‌های وزارتخانه نیز پروژه‌هایی چون پنجره واحد خدمات مالیاتی، دریافت کد یکتا برای بیمه، استفاده از تجهیزات هوشمند برای ردیابی و ارزشیابی کالاها، سجام و توزیع سود سهام به صورت الکترونیکی محقق شد.

رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند ادامه داد: امسال هم مبتنی بر سند اقتصاد هوشمند، به زیر مجموعه‌های وزارت اقتصاد نامه زده شده که پروژه و طرح‌های خود را اعلام کنند تا برنامه اجرایی شکل بگیرد. هدف در سال گذشته این بود که بخش‌هایی که به سمت الکترونیک شدن حرکت نکردند را به این سمت ببریم و امسال سعی می‌شود تا به سمت هوش تجاری و بیگ دیتا حرکت کنیم و از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده کنیم.

عبدالهی بیان کرد: در این زمینه مطالعاتی را مبنی بر بکارگیری بلاکچین‌ در زیر مجموعه‌های وزارتخانه ِآغاز شده که می‌خواهیم با دو مرکز بزرگ در این زمینه، تفاهم نامه امضا و به این سمت حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پنجره واحد فرصت سرمایه گذاری گفت: پنجره واحد برای کل متقاضیان داخل کشور و ذی نفعان خارجی است که تمامی فرصت‌های سرمایه گذاری در سطح ملی و فراملی را به صورت مکانیزه در اختیار افراد قرار می‌دهد. اطلاعاتی چون ابعاد پروژه، مشخصات فنی پروژه، میزان سرمایه مورد نیاز و سایر اطلاعات در فرم‌های مربوطه این پنجره قرار می‌گیرد و امکان مقایسه و جست‌وجو فرصت سرمایه گذاری براساس معیارهای دیگر و درخواست سرمایه گذاری را نیز فراهم می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید