سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبا کاهش قیمت دلار انگیزه‌ای برای تخلف باقی نمی‌ماند

با کاهش قیمت دلار انگیزه‌ای برای تخلف باقی نمی‌ماند


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت کاهش قیمت دلار و نزدیک شدن ارز آزاد و نیمایی به یکدیگر انگیزه‌ای برای تخلف باقی نخواهد ماند.

به گزارش رتبه آنلاین، احمد انارکی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به روند کاهشی نرخ ارز در بازار آزاد گفت: با توجه به اینکه قیمت ارز ناگهانی و در شرایط التهاب بالا رفته بود ما انتظار کاهش را داشتیم و طبیعی بود که وقتی بازار به شرایط عادی برگردد قیمت ارز هم پایین می‌آید.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت دلار هنوز تأثیر اساسی بر سایر کالاها نداشته، تأکید کرد: دولت هم پیگیر است که چرا قیمت‌ها کاهش پیدا نکرده و نیز سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌تواند در این زمینه ورود کند و با رصد فروشگاه‌های بزرگ اعمال نظارت کند. طبیعی است وقتی قیمت‌ها رقابتی باشد مردم به سمت جایی خواهند رفت که قیمت ارزان‌تر است و همین باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

انارکی تصریح کرد: ما انتظار داریم قیمت ارز بیش از این پایین بیاید و به زیر ۱۰ هزار تومان برسد به شرط اینکه سوداگری و رانت‌خواری حذف شود. البته همیشه نمی‌شود با برخورد سلبی به نتیجه رسید اما نزدیک کردن قیمت انواع ارز مثل ارز آزاد و نیمایی به یکدیگر باعث ثبات و در نتیجه کاهش قیمت خواهد شد و انگیزه‌ای برای تخلف نیز باقی نمی‌ماند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید