جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبانک مرکزی مستقل تر شد

بانک مرکزی مستقل تر شد

 بانک مرکزی مستقل تر شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جزئیات طرح اصلاح نظام بانکی گفت: استقلال بانک مرکزی جزو مواردی است که در این طرح مدنظر قرار گرفته و وزیر اقتصاد نمی‌تواند بر تصمیمات رئیس بانک مرکزی تاثیر بگذارد.

به گزارش رتبه آنلاین از گسترش نیوز، محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: کمیسیون اقتصادی در همین راستا طرح اصلاح نظام بانکی و طرح اصلاح نظام مالیاتی را در دستورکار خود دارد که طی یکی دو ماه آینده در کمیسیون بررسی و تصویب و برای رسیدگی در دستورکار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از جمله مواردی که در طرح اصلاح نظام بانکی دیده شده،‌ استقلال بانک مرکزی از اعضای کابینه و از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بر اساس طرح اصلاح نظام بانکی رئیس کل بانک مرکزی توسط رئیس جمهور عزل و نصب خواهد شد و مستقیما زیر نظر شخص رئیس جمهور خواهد بود و اعضای کابینه نمی‌توانند بر تصمیمات او تأثیر بگذارند.

    صفایی خاطرنشان کرد: همچنین براساس این طرح از این پس عزل و نصب مدیران عامل بانک‌ها توسط رئیس کل بانک مرکزی انجام خواهد شد و رئیس کل بانک مرکزی درواقع مجری تصمیمات هیأت مرکزی بانک مرکزی است.

    وی افزود: از دیگر مواردی که در طرح اصلاح نظام بانکی به آن توجه شده، توجه به بحث تولید و جلوگیری از سوداگری بانک‌هاست.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در این طرح محدودیت‌ها و موانع زیادی بر سر راه سوداگری بانک‌ها گذاشته شده و تلاش می‌شود سرمایه‌ بانک‌ها بیش از گذشته به سمت تولید هدایت شود.

    صفایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از سرمایه‌ بانک‌ها به بخش تولید تخصیص می‌یابد که مقدار کمی است و باید این میزان افزایش یابد.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید