دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبالا بودن قیمت اجاره ملک تجاری؛ دلیل برگزاری حراجی

بالا بودن قیمت اجاره ملک تجاری؛ دلیل برگزاری حراجی

افزایش قیمت اجاره بها در پاساژها و مراکز خرید تهران سبب خالی ماندن بسیاری از مغازه ها شده است.

به گزارش رتبه نلاین، بررسی وضعیت پاساژها در مناطق شمالی و مرکزی تهران نشان می دهد به دلیل بالا بودن هزینه اجاره بها بسیاری از واحدهای صنفی موجود در این مراکز ، خالی مانده و حراجی های متعددی در موعد پایان دوره اجاره این واحدها با هدف خالی کردن مغازه و عدم تمدید قرارداد برگزار می شود.

بالا بودن قیمت ملک در ایران یکی از دلایل اساسی بالا بودن قیمت اقلام و کالاها تلقی می شود چرا که گردانندگان واحدهای صنفی چه رد صورت اجاره واحد و چه رد صورت مالکیت آن ، برای تامین هزینه های ملک، درصدی از افزایش را برای قیمت ها رد نظر می گیرند.

سوداگری در بازار ملک ، چه مسکونی و چه تجاری و اداری هر چند حدود شش سالی است که متوقف شده است اما با این حال همچنان ملک های تجاری در تهران و شهرهای بزرگ ، قیمت های دست نیافتنی را دارا هستند.

این تصویر مغازه ای در یکی زا پاساژهای مرکزی تهران را نشان می دهد که به گفته همسایگانش بیش از سه ماه است که خالی مانده و با قیمت های پیشنهادی مالک، راه اندازی هیچ کسب و کاری در این واحد صرفه اقتصادی ندارد. به گفته انها این وضعیت مبتلا به بسیاری از واحدهای صنفی در پاساژهاست و غالبا بین 20 تا 30 درصد این مغازه ها به همین دلیل بی مشتری می مانند.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید