جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزاین اخبار را بخوانید، بعد معامله کنید

این اخبار را بخوانید، بعد معامله کنید

دیروز در بازارهای مالی یک روند یکسانی وجود نداشت. دلار ارزان شد اما قیمت طلا افزایش یافت و شاخص بازار سهام نیز یک روند صعودی قابل توجه به خود گرفت. اما در ادامه چه خواهد شد؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام است؟

به گزارش رتبه آنلاین و به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز در بازارهای مالی یک روند یکسانی وجود نداشت. دلار ارزان شد اما قیمت طلا افزایش یافت و شاخص بازار سهام نیز یک روند صعودی قابل توجه به خود گرفت. اما در ادامه چه خواهد شد؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام است؟ در این گزارش ۱۰ خبر مهم و احتمالا اثرگذار بر بازارها را خواهید خواند.

ـ روز سه‌شنبه دلار نتوانست از سد خط روانی ۲۵ هزار تومانی عبور کند. دلار پس از اینکه به مرز ۲۵ هزار تومانی نزدیک شد، با فشار فروش مواجه شد و به محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی برگشت.

ـ بانک مرکزی در بخشنامه‌ای نرخ تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به منظور تهیه صورت‌های مالی پایان سال ۱۳۹۹ بانک‌ها را برای هر یورو، معادل ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و برای هر دلار، ۱۱ هزار تومان اعلام کرد. همچنین، این نرخ برای سایر ارزها نیز طبق نرخ برابری آن یه یورو در پایان اسفند سال جاری تعیین می‌شود.

ـ رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو ارز صادراتی در سال ۹۹ به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است.

ـ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد که بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران امکان‌پذیر است.

ـ سکه دیروز در ادامه روند صعودی، به لطف افزایش خرید معامله‌گران با تجربه توانست خود را به بالای مرز ۱۱ میلیون تومانی برساند. ساعت ۳ بعدازظهر سکه در حجم عمده با قیمت ۱۱ میلیون و ۱۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گرفت که ۲۸۰ هزار تومان بالاتر از روز دوشنبه بود.

ـ محمدعلی دهقان، سخنگوی شورای عالی بورس، از تصویب سه سیاست کلی در خصوص تغییر دامنه نوسان خبر داد و گفت: اولا افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا قرار گرفت؛ ثانیا این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می شود و ثالثا مقرر شد که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان ، فرهنگ سازی و ترویج روش های سهامداری غیر مستقیم نیز انجام شود.

ـ عبدالناصر همتی در شصتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی حداکثر تلاش خود را برای مدیریت نقدینگی انجام داد و با وجود کاهش قابل ملاحظه درآمد ارزی و شوک ناشی از کرونا، متوسط رشد نقدینگی در سه سال گذشته ۳۰.۳ درصد بوده. این میزان از متوسط ۲۰ سال گذشته تنها ۲.۸ درصد بیشتر بوده است.

ـ سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸۳۸۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و تعداد قربانیان در ۲۴ ساعت اخیر را ۹۷ تن اعلام کرد.

ـ رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشور تاکنون به خوبی اداره شده است، گفت: روایت واقعیت‌های کشور را هیچ‌کس تحریف نکند.

ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بدون اینکه به بخش خصوصی و بخش اقتصادی کشور فشار اضافه وارد شود تا ۲۰ اسفند ۱۰۰درصد درآمد مالیاتی مصوب که ۱۸۰هزار میلیارد تومان بوده محقق شده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید