جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیایران چهارمین کشور در نرخ رشد اقتصادی

ایران چهارمین کشور در نرخ رشد اقتصادی

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران در سال 2017 توانست با رشد اقتصادی 4.3 چهارمین اقتصاد حوزه خاورمیانه طی این سال شود.

به گزارش رتبه‌آنلاین، بر اساس آمار منتشر شده صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی در منطقه خاورمیانه از سال 2015 تاکنون با رشد مطلوبی همراه بوده و از 13 کشور دارای رقابت در این منطقه، پاکستان گوی رقابت را از تمامی کشورها ربوده است.

بر اساس این گزارش، پاکستان با رشد اقتصادی 5.2درصدی به‌عنوان نخستین کشور حاضر در خاورمیانه با رشد قابل توجهی در سال 2017 روبه‌رو بوده و پس از آن، مصر با رشد 4.5درصدی، امارات با رشد 4.4 و ایران با رشد اقتصادی 4.3 درصدی در رتبه‌های دوم تا چهارم اقتصاد حوزه خاورمیانه قرار گرفته است.

در این مدت، مراکش دیگر کشورآفریقایی حاضر در حوزه خاورمیانه نیز با رشد 3.9 درصدی، پنجمین جایگاه را به خود اختصاص داد ضمن آنکه سودان و کویت نیز به ترتیب با 3.6 و 3.5درصد رشد در رتبه های ششم و هفتم این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

بر پایه این گزارش،‌ تنها کشور این حوزه که رشد بالای 3 درصدی را تجربه کرد، تونس با رشد 3.1 درصد بود و در رتبه بعدی قطر با رشد 2.8درصد عنوان نهمین کشور را بدست آورد.

لازم به ذکر است که سه کشور عراق‌، لبنان و اردن نیز رشد 2.5 درصدی را اعلام کردند اما عربستان تنها رشد 1.3درصدی را کسب کرد که از این حیث در رتبه آخر قرار گرفت.

همچنین باید اشاره شود که این صندوق به کشورهایی همچون بحرین، عمان، یمن، ترکیه،‌ سوریه، افغانستان و … اشاره ای نداشته است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید