جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزایران چهاردهمین خودروساز بزرگ دنیا

ایران چهاردهمین خودروساز بزرگ دنیا

مونا مشهدی رجبی: صنعت خودروسازی یکی از صنایع بسیار مهم است و وجود این صنعت را می‌توان تضمین‌کننده وجود فرصت‌های شغلی در صنایع دیگر دانست.

به گزارش رتبه‌ آنلاین به نقل از سایت استاتیستا، در سال ۲۰۱۶ میلادی چین بزرگترین تولیدکننده خودروهای شخصی در دنیا بود. در این سال ۲۴.۴۲ میلیون دستگاه خودرو در کشور چین تولید شد که بخش زیادی از آن به بازارهای بین‌المللی صادر شد. البته بازار بزرگ مصرف در  چین سبب شد تا شمار زیادی از خودروسازان برای وارد شدن به بازار این کشور و سرمایه‌گذاری در این بازار اعلام آمادگی کنند.

دومین خودروساز بزرگ دنیا کشور ژاپن بود که شمار خودروهای تولیدشده در این کشور برابر با ۷.۸۷ میلیون دستگاه اعلام شد.آلمان سومین  خودروساز بزرگ دنیا و کشورهای امریکا و کره جنوبی به ترتیب چهارمین  پنجمین خودروساز بزرگ دنیا بودند.

تحولات اصلی بازار چیست

در سال قبل شمار خودروهای  تولید شده در دنیا با افزایش ۵.۱ درصدی همراه بود. در این سال کره جنوبی با بحران‌های زیادی در بازار خود روبرو بود و احتمال از دست رفتن سهم این کشور در بازار خودروی دنیا افزایش یافت. ولی وضعیت بازار آلمان مطلوب است و هند هم در آستانه تبدیل شدن به یک خودروساز قابل اعتماد در بازار دنیا قرار دارد. این کشور آسیایی در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳.۴ میلیون خودرو تولید کرد ولی بعد از سرمایه‌گذاری زیاد در سال ۲۰۱۶ میلادی توانست حجم تولید خود را به ۳.۶۷ میلیون دستگاه برساند.

ایران در کجای فهرست است

در میان بیست کشور بزرگ تولیدکننده خودرو در دنیا، ایران جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده است . این کشور در سال قبل ۱.۰۷ میلیون دستگاه خودرو تولید کرد و توانست در جایگاه بهتری نسبت به کشورهای اسلواکی و اندونزی و تایلند قرار بگیرد .

از میان بیست کشور بزرگ خودروساز در دنیا هفت کشور در آسیا، دو کشور در امریکای لاتین، دو کشور در امریکای شمالی و نه کشور در قاره اروپا واقع شده‌اند.

بزرگترین تولید کنندگان خودرو
رتبهنام کشورتولید خودرو(میلیون دستگاه)
۱چبن۲۴.۴۲
۲ژاپن۷.۸۷
۳آلمان۵.۷۵
۴امریکا۳.۹۳
۵کره جنوبی۳.۸۶
۶هند۳.۶۸
۷اسپانیا۲.۳۵
۸مکزیک۱.۹۹
۹برزیل۱.۷۸
۱۰بریتانیا۱.۷۲
۱۱فرانسه۱.۶۳
۱۲چک۱.۳۴
۱۳روسیه۱.۱۲
۱۴ایران۱.۰۷
۱۵اسلواکی۱.۰۴
۱۶اندونزی۰.۹۷
۱۷تایلند۰.۸۱
۱۸کانادا۰.۸
۱۹مالزی۰.۴۷
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید