دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیایران عرضه‌کننده ارزان‌ترین اینترنت‌خانگی در دنیا

ایران عرضه‌کننده ارزان‌ترین اینترنت‌خانگی در دنیا

استفاده از اینترنت  در تمامی دنیا  هزینه بر است و کابران برای استفاده از این خدمت باید پول بپردازند . اما تفاوت زیادی بین  قیمت استفاده از اینترنت در کشورهای مختلف وجود دارد. از طرف دیگر کیفیت خدمات رسانی هم در کشورهای مختلف با هم فرق دارد ولی این تفاوت کیفیت در گزارش  مقایسه ای زیر لحاظ نشده است.

 

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از موسسه مطالعاتی cable.co.uk ، کاربران ایرانی کمترین هزینه را برای استفاده از اینترنت می‌پردازند . متوسط  هزینه‌ای که مردم ایران برای استفاده از اینترنت در هر ماه می‌پردازند ۵.۳۷ دلار  امریکا است . این مبلغ تقریبا با  هزینه استفاده از اینترنت در کشورهای اروپای شرقی برابری می کند.  متوسط هزینه استفاده از اینترنت در هر ماه در اوکراین برابر با ۵.۵۱ دلار، در روسیه ۹.۹۳ دلار و در رومانی برابر با ۱۳.۴۷ دلار امریکا است. در اروپای غربی  قیمت استفاده از اینترنت بسیار بالاتر است و البته سرعت و کیفیت اینترنت عرضه‌شده به مصرف‌کنندگان هم بالاتر است. به عنوان مثال مردم آلمان به طور متوسط ماهانه ۳۴.۰۷ دلار برای  استفاده از اینترنت هزینه می‌کنند.

در امریکا  کاربران اینترنت در خانه‌ها باید دو برابر آلمانی‌ها هزینه کنند. متوسط هزینه هر کاربر امریکایی در این مطالعه برابر با ۶۶.۱۷ دلار اعلام شد . آمریکا در این رده بندی  در میان ۱۹۶ کشور مورد مطالعه جایگاه ۱۱۴ را به خود اختصاص داده است. اما امریکا گران‌ترین اینترنت خانگی را عرضه نمی‌کند .

طبق این مطالعه کشورهای غرب افریقا  گران‌ترین قیمت اینترنت را دارند. متوسط هزینه هر کاربرخانگی اینترنت در کشور بورکینافاسو برابر با ۹۶۱.۲۲ دلار است به همین دلیل اینترنت به طبقه بسیار ثروتمند این کشور اختصاص پیدا کرده است. در این کشور که در میان فقیر‌ترین کشورهای افریقایی جای‌گرفته است بالغ بر ۹۷ درصد مردم به اینترنت دسترسی ندارند . متوسط هزینه استفاده از اینترنت در هر ماه در کشور گینه نو پاپایو برابر با ۵۹۷.۲ دلار  و در نامیبیا برابر با ۴۴۰.۶۷ دلار است در حالی‌که مردم برونیی باید ماهانه ۲۶۷.۸۷ دلار برای استفاده از اینترنت هزینه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید