جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیایران در قیمت برنج مقام سوم خاورمیانه را دارد

ایران در قیمت برنج مقام سوم خاورمیانه را دارد

مونا مشهدی رجبی:برنج یکی از محصولات کشاورزی و غذایی ارزشمند و پر مصرف در دنیا است و قیمت آن تاثیر زیادی روی توانایی مردم در تامین غذای روزانه خود دارد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت Nationmaster ، مردم ساکن در جزایر کیمن برای خرید هر کیلوگرم برنج به طور متوسط ۶.۸۱ دلار امریکا می ‌پردازند. ساکنان جزایر کوچک دریای کاراییب از دیگر کشورهایی هستند که برای خرید هر کیلوگرم برنج مبلغ زیادی را هزینه می کنند . این رده بندی که بر مبنای مطالعه قیمت هر کیلوگرم برنج در فاصله سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ انجام شده است، آخرین رده بندی ارایه شده در سطح جهانی است.

کشورهای موناکو و ژاپن  در این رده‌بندی جایگاه ششم و هفتم را دارند و متوسط قیمت هر کیلوگرم برنج در این دو کشور به ترتیب۴.۵۷ دلار و ۴.۵۳ دلار امریکا است. متوسط قیمت هر کیلوگرم برنج در کویت برابر با ۳.۳۵ دلار است  و این کشور جایگاه اول خاورمیانه و جایگاه هفدهم دنیا  را از نظر قیمت برنج به خود اختصاص داده است.

ایران  در کجای این فهرست است

در میان ۱۷۵ کشور مورد مطالعه از نظر قیمت هر کیلوگرم برنج، ایران جایگاه سی و پنج را دارد و بعد از کویت و نیجریه  جایگاه سوم خاورمیانه را دارد. متوسط قیمت هر کیلوگرم برنج در ایران برابر با ۲.۵۴ دلار  امریکا گزارش شده است . البته با درنظر گرفتن افزایش قیمت در یک سال گذشته می توان انتظار داشت در گزارشهای تازه ایران در جایگاه بالاتری قرار بگیرد.قیمت برنج در ایران مشابه قیمت هر کیلوگرم برنج در کشورهای نیجریه و بلژیک و فرانسه و ایرلند است.

امریکایی ها برای خرید هر کیلوگرم برنج ۲.۷۰ دلار، مردم فرانسه ۲.۵۳ دلار و قطری ها ۲.۳۰ دلار می پردازند.

 ارزان ترین برنج در کجا فروخته می شود

مردم سریلانکا برای خرید هر کیلوگرم برنج تنها ۰.۵۵ دلار می پردازند . این کشور در فهرست کشورها بر مبنای قیمت هر کیلوگرم برنج، جایگاه آخر را دارد و بعد از آن کشورهای گامبیا، بنگلادش، نپال، بوتان و ویتنام قرار گرفته است.متوسط قیمت هر  کیلوگرم برنج در کشور هند برابر با ۰.۷۲ دلار امریکا است و این کشور در رده بندی دنیا جایگاه ۱۶۸ را به خود اختصاص داده است.

متوسط قیمت هر کیلوگرم برنج در افغانستان برابر با ۰.۹۹ دلار، در چین برابر با ۱.۰۷ دلار، در مالزی برابر با ۱.۱۲ دلار و در پاکستان برابر با ۱.۱۶ دلار است.

متوسط قیمت هر کیلوگرم برنج در بازار
متوسط قیمت هر کیلو گرم(دلار)نام کشوررتبه
۴.۵۳ژاپن۷
۳.۵۲کره جنوبی۱۵
۳.۲۷کانادا۲۰
۲.۷۰امریکا۲۷
۲.۵۴ایران۳۵
۲.۴۵بریتانیا۴۱
۲.۳قطر۴۶
۱.۸۱اتریش۶۷
۱.۶۷ترکیه۷۸
۱.۵۷امارات۸۷
۱.۳۸زامبیا۱۱۳
۱.۱۶پاکستان۱۳۷
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید