جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزاولین آزمایشگاه گوهرشناسی راه‌اندازی شد

اولین آزمایشگاه گوهرشناسی راه‌اندازی شد


رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه گوهرشناسی با محوریت فیروزه نیشابور توسط کانون خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، محمدجواد پیشبین، رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر بیان کرد: تولید بیش از ۶ هزار کیلوگرم نگین فیروزه نیشابور در سال و وجود فیروزه‌های تقلبی و غیر نیشابور با کیفیت پایین دلایل لازم برای شناسنامه‌دار کردن فیروزه نیشابور به عنوان یک برند جهانی را نشان می‌دهد.

پیشبین ادامه داد: در همین راستا کانون با همکاری جمعی از متخصصان موفق به تدوین استاندارد درجه‌بندی فیروزه در سال گذشته شد که در تحقیقات صنعتی و استاندارد ایران ثبت ملی شده است. این آزمایشگاه نیز برای صدور شناسنامه تمام گوهر سنگ‌ها با محوریت فیروزه و امکان شناسایی آنها همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به نیشابور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: تفکیک فیروزه اصل و تقلبی، ایجاد اعتماد در بازار و به خصوص توریست‌های علاقه‌مند به فیروزه، بهبود فضای کسب و کار و معرفی بهتر و علمی فیروزه نیشابور در سطح ملی و بین‎المللی از تاثیرات راه‌اندازی این آزمایشگاه در مرکز رشد نیشابور است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید