شنبه 15 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیاوبر ارزشمند ترین استارت آپ دنیا

اوبر ارزشمند ترین استارت آپ دنیا

در سالهای اخیر استارت آپها نقش مهمی در اقتصاد دنیا ایفا کرده اند و افزایش توجه به آنها باعث شده است تا هر روز بر شمار استارت‌آپ ها در دنیا افزوده شود.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت استاتیستا، ارزشمندترین استارت آپ دنیا  uber است . این استارت‌آپ که در بخش ارایه خدمات حمل و نقل در سراسر دنیا فعالیت می‌کند و  درخواست مشتریان را از طریق اپلیکیشینی که طراحی کرده است دریافت می‌کند،در ابتدای سال جاری ارزشی بالغ بر ۶۸ میلیارد دلار امریکا داشت.

دومین استارت‌آپ ارزشمند در دنیا متعلق به کشور چین است که در زمینه حمل و نقل و اجاره ماشین به متقاضیان فعالیت می‌کند. ارزش این استارت‌آپ در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۵۶ میلیارد دلار امریکا بود. سومین استارت‌آپ ارزشمند در سال جاری باز هم  متعلق به کشور چین است که  ارزش آن بالغ بر ۴۶ میلیارد دلار امریکا است.این استارت‌آپ در زمینه طراحی نرم‌افزاری کار می‌کند و یکی از مهم‌ترین استارت‌آپ‌های دنیا در سال اخیر بوده‌است.

چهارمین استارت آپ ارزشمند در دنیا airbnb نام دارد که متعلق به کشور امریکا است و  در بخش ارایه خدمات اجاره اتاق یا محل اقامت در شهرهای مختلف با قیمت ارزان‌تر از هتل‌ها فعالیت می‌کند. ارزش این استارت‌آپ در ابتدای سال جاری برابر با ۳۱ میلیارد دلار امریکا بود.

دیگر استارت‌آپهای ارزشمند در سال جاری را می‌توان spacex، wework،palantir و  lufax دانست که ارزش آن بین ۱۸.۵ میلیارد دلار تا ۲۱ میلیارد دلار امریکا است .

اغلب این استارت‌آپ‌ها در امریکا فعالیت می‌کنند زیرا قوانین موجود در این کشور حامی استارت آپ‌ها است . در امریکا سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ اولویتی ندارد بلکه هدف اصلی سرمایه‌گذاری در واحدهای کوچکی است که افراد با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و قدرت خلاقیت خود راه‌اندازی کرده‌اند.

ارزشمندترین استارت آپها در دنیا
ارزش (میلیارد دلار)حوزه کاریسال ایجادنام استارت آپ
۶۸حمل و نقلمارس ۲۰۰۹اوبرUber
۵۶اجاره خودروژوین ۲۰۱۲Didi chuxing
۴۶نرم افزارآوریل ۲۰۱۰xiaomi
۳۱اجاره آپارتمان و محل اقامت برای تعطیلاتاوت ۲۰۰۸airbinb
۲۱تولید کننده وسایل حمل و نقل هوایی و فضاییمی ۲۰۰۲SpaceX
۲۰.۲خدمات محیط کاریقوریه ۲۰۱۰wework
۲۰نرم افزاری۲۰۰۴palantir
۱۸.۵خدمات مالیسپتامبر ۲۰۱۱Lufax
۱۸.۳خرید وب‌سایت برای بنگاه های خرده فروشی و تبلیغات کالایینوامبر ۲۰۱۵dianping meituan
۱۲.۳طراحی و تولید اپلیکیشن موبایل و وبمارس ۲۰۱۰pinterest
۱۱.۶تجارت الکترونیکاکتبر ۲۰۰۷flipkart
۱۱.۵تاکسیژوین ۲۰۱۲lyft
۱۰نرم افزاریژوین ۲۰۰۷dropbox
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید