سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبرانجام۵۰ درصد از تجارت خارجی پاکستان بدون کاغذبازی

انجام۵۰ درصد از تجارت خارجی پاکستان بدون کاغذبازی

کشور پاکستان موفق شده است تا به حال به طور میانگین کاغذ بازی را در بیش از ۵۰ درصد از تجارت خارجی خود حذف نماید. حذف کاغذبازی و فرآیندهای هزینه بر و زمان بر در تجارت خارجی، رقابت پذیری تولیدکنندگان داخلی را افزایش می‌دهد.


به گزارش رتبه آنلاین، حذف مراحل سخت و زمان بر و به اصلاح کاغذ بازی از روندهای تجاری علاوه بر ایجاد شفافیت موجب کاهش هزینه تجارت خارجی می گردد.

از این رو یکی از برنامه های کشورهای در حال توسعه استفاده از سامانه های جامع و حذف کاغذ بازی از فرآیندهای گمرکی و تجاری است.

آخرین بررسی های سازمان ملل که در یک گزارش منتشر شده نشان می دهد که کشور پاکستان موفق شده است تا به حال به طور میانگین کاغذ بازی را در بیش از ۵۰ درصد از تجارت خارجی خود حذف نماید.

در گزارش سازمان ملل در سه سطح به بررسی روند های گمرکی و تجاری کشورها پرداخته شده است که عبارتند از: بررسی استفاده از روش های نوآورانه و مبنی بر فناوری های جدید با هدف جایگزین کردن روش های الکترونیکی با روش های کاغذی؛ مستند سازی از اقدامات انجام شده؛ و همچنین تسهیلات گمرکی ارائه شده برای شرکت های کوچک و متوسط و بخش کشاورزی.

طبق این گزارش کشورهای آسیایی و آسیای شرقی در صدر حذف کاغذ بازی از روندهای گمرکی و بهره گیری از سامانه های جامع قرار دارند. با اینحال در همین منطقه نیز کشورهایی وجود دارند که تا دستیابی به اهداف تعیین شده در این حوزه فاصله زیادی دارند.

مقامات کشور پاکستان اعلام کرده اند حذف کاغذ بازی و فرآیندهای هزینه بر و زمان بر در تجارت خارجی علاوه بر اینکه موجب کاهش قیمت تمام شده واردات و صادرات می گردد، رقابت پذیری تولیدکنندگان داخلی را افزایش می دهد و می تواند به افزایش تولید صادرات محور در داخل کشور کمک نماید.

طبق گزارش سازمان ملل در حال حاضر موفقیت کشورها در حذف کاغذ بازی از روندهای تجارت خارجی به طور میانگین حدود ۶۰ درصد است. در حالیکه این میزان برای کشورهای توسعه یافته بیش از ۷۸ درصد اعلام شده است.

منبع: پایگاه خبری داون

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید