شنبه 15 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیامریکا چقدر به پاکستان کمک مالی می کند

امریکا چقدر به پاکستان کمک مالی می کند

ترامپ در اولین روزهای سال جدید میلادی در توییتی تازه  جنگ لفظی تازه ای با پاکستان را آغاز کرد و این کشور را تهدید کرد که دیگر کمک مالی به پاکستان نخواهد کرد. او دلایل مختلفی برای این مساله ارایه داد ولی مطالعه کمک های مالی ارایه شده توسط امریکا به پاکستان نشان می دهد که از ابتدای روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید کمک مالی این کشور به پاکستان تقلیل یافته است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از گزارش کمک های مالی خارجی امریکا ، این کشور در سال۲۰۱۳ میلادی ۶۵۲ میلیون و ۹۷۹ هزار دلار به پاکستان کمک کرد و این مبلغ برای توسعه زیر ساختهای  اقتصادی این کشور و مبارزه دولت با تروریسم صرف شد. در ان زمان دولت اوباما رابطه خوبی با پاکستان برقرار کرده بود و از این رابطه برای مبارزه با تروریسم و مقابله با توسعه ان در منطقه آسیا استفاده می کرد.

امریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی  ۶۳۰ میلیون و ۵۱ هزار دلار  امریکا  به پاکستان کمک کرد  ولی در سال بعد از ان کمک مالی خود به پاکستان را افزایش داد و به مرز ۶۹۰ میلیون و ۶۵۶ هزار دلار رسانید. با وجود اینکه کمک مالی  امریکا به پاکستان   از سال ۲۰۱۴ به بعد کاهش یافته بود ولی ما شاهد این بود یک که درسال ۲۰۱۷ افت بی سابقه ای در میزان کمک امریکا به پاکستان ایجاد شده است.

این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۹۲ میلیون و ۱۶۳ هزار دلار  به پاکستان کمک کرد و در نظر دارد در سال جاری هم  کمک مالی را به ۳۴۴ میلیون ۵۵۰ هزار تقلیل دهد که نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی با کاهش بیش از ۹۰ درصدی همراه خواهد بود. نکته جالب این است که امریکا از ابتدای روی کار آمدن ترامپ در امریکا، کمک مالی خود به پاکستان را کاهش داده است و این جنگ رسانه ای که اخیرا راه انداخته است احتمالا دلیلی غیر از مسایل مطرح شده توسط وی دارد  و شاید با سیاستی مشابه سیاستهای اخیر امریکا برای کاهش هزینه های دولتی و خروج از پیمان های جهانی  اجرا شده باشد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید