چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیامریکا بزرگترین شریک تجاری چین

امریکا بزرگترین شریک تجاری چین

تجارت یکی ازکلیدی‌ترین فاکتورهای رشد اقتصادی  در کشور چین است. وابسته بودن اقتصاد این کشور به صادرات باعث شد تا در نتیجه بحران‌های مالی غربی آسیب زیادی متحمل شود ولی با گذشت زمان  سیاست این کشور تغییر کرد و تمرکز روی صادرات برای تقویت نرخ رشد اقتصادی جای خود را به تمرکز روی مصرف داد . به همین دلیل  شرکای تجاری این کشور اهمیت زیادی برای چین دارند و حفظ رابطه سیاسی مناسب که زمینه ساز حفظ روابط تجاری می شود  اهمیت زیادی براب اقتصاد این کشور دارد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از وزارت بازرگانی کشور چین، در سال ۲۰۱۶ میلادی امریکا بزرگترین شریک صادراتی چین بوده است. در سال ۲۰۱۶ میلادی ارزش صادرات چین به امریکا برابر با ۲۵۴۱ میلیارد یوان امریکا بود به همین دلیل زمانی‌که دونالد ترامپ  در امریکا روی کار آمد و به مخالفت با توسعه تجارت با چین پرداخت، مقامات چینی عکس‌العمل نشان دادند. آنها مدعی بودند مانع تراشی در مسیر تجارت مانع رشد اقتصادی در کشور می‌شود به همین دلیل باید با این سیاست مقابله شود.

اتحادیه اروپا که در مجموع دومین شریک صادراتی چین بود در سال  ۲۰۱۶ میلادی ۲۲۳۶ میلیارد یوان  کالا از چین وارد کرد. هنگ کنگ سومین شریک صادراتی چین است و کشورهای عضو آ س آن در درجه بعدی و کشورهای ژاپن و کره جنوبی به ترتیب جایگاه پنجم و ششم را دارند. در سال ۲۰۱۶ میلادی ارزش صادرات چین به کشورژاپن برابر با ۸۵۲ میلیارد یوان و ارزش صادراتی  این کشور به کره جنوبی برابر با ۶۱۸ میلیارد یوان بوده است.  کشورهای تایوان و  روسیه  هشتمین و نهمین شریک بزرگ صادراتی کشور چین بودند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید