شنبه 5 خرداد 1403
خانهاسلایدر اصلیافت 3 پله‌ای شاخص خوشحالی ایرانی‌ها

افت 3 پله‌ای شاخص خوشحالی ایرانی‌ها

رتبه بندی کشورها بر اساس شاخص خوشحالی (خوشحال ترین و غمگین ترین کشورهای جهان) منتشر شد که ایران در این رتبه‌بندی با سه رده نزول، در جایگاه 108 دنیا و پایین‌تر از خیلی از کشورهای جنگ‌زده ایستاده است.

به گزارش رتبه‌آنلاین، رتبه‌بندی کشورها از لحاظ شاخص خوشحالی (خوشحال‌ترین و غمگین‌ترین کشورها) توسط موسسه مطالعاتی “SDSN” منتشر شده که عوامل هشت‌گانه «میزان حمایت های اجتماعی»، «امید به زندگی در بدو تولد»، «آزادی به انتخاب زندگی»، «سخاوت»، «وجود فساد»، «سرانه تولید ناخالص داخلی»، «حالات مثبت (خنده ، شادی و ….)» و «حالات منفی (نگرانی ،غم و اندوه و …)» در این شاخص‌ها لحاظ شده است.

در جدول زیر این رتبه‌بندی با توجه به امتیاز کسب شده مجموع شاخص های 8گانه مشخص شده در سال 2017 است.

ایران درسال 2017 با امتیاز 4.692 در رتبه 108و با امتیاز 4.813 در جایگاه 105 در سال 2016 قرار داشت و در معیارهای سال 2017 ایران با 3 رتبه کاهش در رتبه 108 دنیا ایستاده است.

نکات جالب‌تر به کشورهای خوشحال‌، حضور کشورهای آفریقایی و کوچک فقیر است که مشکلات بیماری، کار و … به مراتب از ایران سخت‌تر است اما دیگر آمارها مثبت حالات مثبت، فساد،‌ آزادی و … توانسته به خوبی نکات منفی را پوشش دهد.

بر پایه این گزارش،‌ کشورهای کامرون،‌سیرالئون، فلسطین، مغولستان،‌ نپال، سومالی، ویتنام، لبنان، ونزوئلا، قزاقستان و … از وضعیت به مراتب بهتری نسبت به ایران برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید