پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیافت فروش کامپیوترهای رومیزی در شش سال متوالی

افت فروش کامپیوترهای رومیزی در شش سال متوالی

کامپیوتر یکی از مهمترین تحولات تکنولوژیکی عصر معاصر دنیا بود. وسیله ای که امروز در  اغلب خانه ها وجود دارد و  بسیاری از مشاغل بدون وجود کامپیوتر و تکنولوژی های مرتبط با آن امکان ادامه کار ندارند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از مرکز مطالعاتی گارتنر،در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۶۳ میلیون دستگاه کامپیوتر رومیزی در دنیا فروخته شد که نسبت به سال قبل از آن ۷ میلیون دستگاه کاهش داشته است .

این ششمین سال متوالی است که فروش کامپیوترهای رومیزی در دنیا تنزل یافته است. میزان فروش در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۰ درصد کمتر از میزان فروش در سال ۲۰۱۱ میلادی بود. سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان سالی که رکورد بالاترین فروش کامپیوترهای رومیزی در دنیا ثبت شده است شناخته می‌شود. در این سال ۳۶۵ میلیون دستگاه کامپیوتر در دنیا فروخته شد.

این مرکز مطالعاتی نوشت: هم‌اکنون میزان فروش کامپیوترهای رومیزی در دنیا به سطحی که در سال ۲۰۰۶ میلادی بود بازگشته است. سالی که هنوز گوشی‌های آیفون وارد بازار مصرف نشده بود  و مردم برای انجام بسیاری از کارها در فضای مجازی نیازمند استفاده از کامپیوتر بودند.

طبق این مطالعه پنج شرکت بزرگ فعال در تولید کامپیوتر در دنیا ، ۷۰ درصد بازار را در دست دارند و فضا برای رقابت در این بازار برای تولیدکنندگان کوچک کمتر است. این شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کامپیوترهای رومیزی در دنیا عبارتند از شرکتهای شرکتهای اچ پی، لنوو، دل، اپل و ایسوس. سهم اچ پی در بازار کامپیوتر دنیا برابر با ۲۱ درصد، سهم لنوو برابر با ۲۱ درصد، سهم دل برابر با ۱۵.۲درصد ، سهم اپل برابر با ۷.۴ درصد و سهم ایسوس برابر با ۶.۸ درصد است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید