شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریاشتغالزایی بدون آمایش محکوم به شکست است

اشتغالزایی بدون آمایش محکوم به شکست است

مدیر سرمایه گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار گفت: اگر تنها به فکر اشتغالزایی بدون آمایش و تنها ارائه تسهیلات بوده باشیم حتما طرح ما محکوم به شکست است.

رامین اسدی، مدیر سرمایه گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص اینکه آیا طرح های تسهیلات محور منجر به ایجاد اشتغال می شود، اظهار کرد: در حال حاضر شعار مدنظر وزارت کار در خصوص تسهیلات اعطایی این است که ” تسهیلات به تنهایی نمی تواند اشتغالزا باشد.”

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در قالب نهادهای توسعه ای طرح ها و ایده های نو با افراد کارآفرین می توانند در کنار هم قرار می گیرند و در مرحله بعد از تسهیلات استفاده کنند.

مدیر سرمایه گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار در پاسخ به این سوال که چه درصدی از متقاضیانان ثبت نامی برای دریافت تسهیلات کسب و کارهای نوآورانه داشته اند، گفت: ما سامانه ای را طراحی کرده ایم که در آن رسته فعالیت و موضوعات مورد بررسی بارگذاری شده است.

اسدی در ادامه این بحث توضیح داد: در بحث توسعه پایدار اشتغال روستایی و عشایری که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و با سه جانبه گرایی که صورت گرفت برای این برنامه رسته ها و مواردی را انتخاب کردند و رسته های اولویت داری که می توانست زمینه پایدارسازی شغل را ایجاد کند از این تسهیلات بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: بر این اساس ممکن است افرادی ایده های نو ارائه کنند، اما در دسته بندی های ما قرار نگیرند زیرا بر مبنای مطالعات و قوانین مجلس دسته هایی با تعاریف معین مشخص شده اند و ما بر اساس آن تسهیلات را ارائه خواهیم داد.

اسدی در خصوص مبنا و اساس تعیین اولویت ها در اعطای تسهیلات تصریح کرد: ما در طی سه سال جلساتی را با تمام دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی در همه استان ها با عنوان طرح تکاپو برگزار کردیم و در آن به بررسی رسته های اولویت دار پرداختیم که خروجی این امر به تایید کارگروه اشتغال استان ها رسید و در نهایت به نتیجه موجود دست پیدا کردیم.

مدیر سرمایه گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار تاکید کرد: در سند اشتغال با توجه به مزیت نسبی استان ها امکان ایجاد صنایع مختلف سنجیده و خروجی آن مشخص شد که اگر در این راستا ارائه تسهیلات صورت بگیرد قطعا موفق بوده و به ثمر می نشیند، اما اگر تنها به فکر اشتغالزایی بدون آمایش بوده باشیم حتما طرح محکوم به شکست است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید