شنبه 15 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیارزش بازار دارو به هزار میلیارد دلار رسید

ارزش بازار دارو به هزار میلیارد دلار رسید

ارزش بازار دارو در دنیا با سرعت زیادی رشد می‌کند و دلیل این مساله افزایش حجم  مطالعات و کشف داروهای تازه در دنیا است. در سالهای اخیر شناخته شدن بیماریهای مختلف و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه سبب شد تا داروهای تازه‌ای وارد بازار مصرف شود و درآمد صنعت هم رشد کند . البته شرکت‌های دارویی برای بازاریابی هم سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند و همین مساله باعث شده است تا دارو ها به سرعت از محل تولید به بازارهای هدف مختلف برسد و ارزش فروش آنها رشد کند. افزایش توجه به سلامت و بهداشت و درمان هم تاثیر زیادی در این روند دارد و باعث شده است تا نرخ رشد  تقاضا برای دارو و درمان بیش از قبل باشد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۰۱ میلادی ارزش  فروش صنعت دارو در دنیا برابر با ۳۹۰.۲ میلیارد دلار بود  و یک دهه بعد در سال ۲۰۱۱ به مرز ۹۶۳.۴ میلیارد دلار رسید که نشان از رشد ۱۴۶.۸۹ درصدی است.  در سال ۲۰۱۴ میلادی برای اولین بار  در تاریخ  ارزش فروش دارو در دنیا از مرز یک هزار میلیارد دلار گذشت که برخی رشد جمعیت و بزرگ شدن اقتصاد دنیا را در رسیدن  ارزش این بازار به مرز یک هزار میلیارد دلار دخیل می دانند.

در این سال ۱۰۶۱.۳ میلیارد دلار دارو در کشورهای مختلف دنیا فروخته شد و در سال بعد از آن درامد این صنعت با ۱۰ میلیارد دلار  افزایش ، به مرز ۱۰۷۲ میلیارد دلار رسید. باید توجه داشت که هنوز هم توجه به مساله بهداشت و درمان در کشورهای فقیر افریقایی و آسیایی بسیار کمتر از کشورهای صنعتی است واگر  روند افزایش توجه به مساله بهداشت و درمان در این مناطق هم رشد کند، ما شاهد رشد صنعت دارو خواهیم بود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید