جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیاختیار به کارگزاری‌ها داده نشود!

اختیار به کارگزاری‌ها داده نشود!

فشار فروش سهام عدالت به بازار/اختیار به کارگزاری‌ها داده نشود
در روز‌های منفی فشار فروش به کارگزاری از سوی مردم افزایش یافته و کارگزاری نیز مجبور به عرضه در بازار سهام می‌شود که اگر در این خصوص اختیار به کارگزاری‌ها داده نشود، بهتر است.
به گزارش رتبه آنلاین، نویدخاندوزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان کرد: به ساز و کار سازمان بورس در خصوص فروش سهام عدالت توسط کارگزاری‌ها ایراداتی وارد است چرا که باید شرایط بازار را نیز در فروش این سهام در نظر گرفت.

وی ادامه داد: گاهی وضعیت مهیا و بازار مثبت است که فروش ۱۰ میلیون سهام عدالت به چشم نمی‌آید اما؛ در روز‌های منفی فشار فروش به کارگزاری از سوی مردم افزایش یافته و کارگزاری نیز مجبور به عرضه در بازار سهام می‌شود که اگر در این خصوص اختیار به کارگزاری‌ها داده نشود بهتر است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: در خصوص فروش سهام عدالت “مدیریت اقتضای زمانی”موضوع بسیار مهمی است و مقرر بود در بازار دوم این اتفاق رخ دهد که آسیبی به بازار سرمایه وارد نشود، اما اجرایی نشد و اکنون که بحث آزادسازی ۳۰ درصد دوم نیز مطرح شده، چالش‌های بازار سرمایه ادامه دار خواهد بود.
خاندوزی اضافه کرد: همچنین یکی از ایرادات سهام عدالت این است که اطلاع رسانی ضعیف در خصوص آن انجام شده و اینکه چه تعداد سهام فروخته شده و بازار با چه حجمی از عرضه روبرو خواهد بود هنوز نامشخص است.
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید