جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهخبراحساس عبدی از احتمال گرفتن سومین سیمرغ کارنامه‌اش

احساس عبدی از احتمال گرفتن سومین سیمرغ کارنامه‌اش

بهزاد عبدی، آهنگساز که دو سیمرغ در کارنامه کاری‌اش دارد و در جشنواره سی و ششم برای موسیقی فیلم «دارکوب» نامزد دریافت جایزه شده است از احساسی گفت که با گرفتن سومین سیمرغ خواهد داشت.
به گزارش رتبه آنلاین، بهزاد عبدی که امسال با آهنگسازی سه فیلم در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حاضر است و برای آهنگسازی «دارکوب» نامزد دریافت سیمرغ شده است در گفت‌وگو با «سینما دو» از حسِ احتمالِ گرفتن سومین سیمرغ کارنامه کاری‌اش گفت.

او در این برنامه که با اجرا و سردبیری حامد عنقا برگزار شد، درباره موسیقی «دارکوب» توضیح داد: «در این فیلم سعی کردم از موسیقی امبینت و الکترونیک در کنار دو ساز دیگر متعلق به آسیای شرقی و هندوستان استفاده کنم تا به موسیقی درونی کار برسم.»

عبدی ادامه داد: «موسیقی «دارکوب» در عین حال که افکتیو است، از تم بی‌بهره نیست تا به فضای اگزجره‌ای که کارگردان درون فیلمش ایجاد کرده بود، نزدیک شود.»

کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم برای «دارکوب»، در مورد فیلم دیگر خود در جشنواره سی و ششم گفت: «فیلم «هایلایت» یک اثر اجتماعی است و تحلیل‌های کارگردان آن بسیار به من کمک کرد. این فیلم نیز فضای ذهنی و موسیقی و سازهای افکتیو دارد.»

عبدی درباره موسیقی فیلم «سرو زیر آب» نیز توضیح داد: «این افتخار نصیب من شد که این کار را انجام دهم. موسیقی این فیلم به طور 100 درصد، ارکسترال است که زمان کمی هم برای آن داشتم زیرا در ابتدا قرار بود استاد علیزاده این کار را انجام دهند اما این امکان فراهم نشد و بنده در جای استاد قرار گرفتم که کار سختی بود اما در نهایت سعی کردم به فضای درونی فیلم نزدیک باشم.»

این آهنگساز و موسیقیدان کشورمان در مورد اهمیت تحلیل‌های کارگردان برای ساخت موسیقی گفت: «تحلیل کارگردان در ساخت موسیقی خیلی اثرگذار است؛ یعنی کارگردان نیاز و خواسته‌اش را با موسیقیدان مطرح کند و بگوید این صحنه چنین باری را ایجاد می‌کند. در واقع با صحبت‌هایی که با هم می کنیم به همان معنا می‌رسیم. شاید اگر کس دیگری آهنگسازی «دارکوب» را بر عهده بگیرد، نوع دیگری کار کند. در همه کارهایی که در عرصه موسیقی فیلم انجام داده‌ام، تحلیل و نظر کارگردان برایم در اولویت بوده است و البته همیشه کار خودم را نیز انجام دادم و در واقع سعی کردم با کارگردان همراه شوم.»

عبدی در ادامه توزیح داد: «موسیقی فیلم عنصر بسیار مهمی است و حذف کردن آن حذف عنصر مهمی محسوب می‌شود. این که چه حجم از فیلم، موسیقی داشته باشد، بسته به نظر کارگردان است اما موسیقی عنصر تحلیلگری است که باید حضور داشته باشد.»

او در پاسخ به این سوال که کدام یک از فیلم‌هایی را که امسال به عنوان آهنگساز در آن‌ها حضور دارد دوست دارد، گفت: «هر سه فیلم را دوست دارم و قطعا موسیقی آن‌ها را نیز دوست دارم زیرا سه فیلم از سه ژانر مختلف در عرصه موسیقی است. اصولا وقتی وارد یک فیلم می‌شوم، آن فیلم برای من است و تمام فیلم را دوست دارم.»

عبدی در پایان گفت: «حقیقت این است که خیلی به سیمرغ فکر نمی‌کنم. چون دو سیمرغ در این زمینه در کارنامه‌ام دارم، هر چند اگر سومین سیمرغ را بگیرم، قطعا برایم شیرین خواهد بود. برای همه کارهایم وقت می‌گذارم و زحمت می‌کشم و احساس می‌کنم اتفاقات خوبی در این زمینه بیافتد.»

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید