پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیآیا ۲۰۱۸ سال بهتری خواهد بود؟

آیا ۲۰۱۸ سال بهتری خواهد بود؟

سال ۲۰۱۷ میلادی با تمامی تحولات مثبت و منفی به پایان رسید و سال جدید از راه رسید . در سال گذشته نگرانی‌ها و مشکلات زیادی در دنیا وجود داشت که بخش زیادی از آنها به دلیل  سیاست‌های دولت تازه امریکا و جهت‌گیری معنادار این دولت در مقابل  کشورهای مسلمان و چین بود .

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از سایت استاتیستا،  مردم دنیا  انتظار دارند سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به ۲۰۱۷، سال بهتری باشد. طبق  مطالعه انجام شده توسط مرکز مطالعاتی Ipos بر روی مردم ۲۸ کشور دنیا ، ۷۶ درصد از مردم انتظار دارند سال ۲۰۱۸ میلادی سال بهتری نسبت به ۲۰۱۷باشد . البته این مثبت‌نگری در میان مردم کشورهای مختلف و حتی در میان گرو ه‌های سنی مختلف متفاوت است. مثلا جوانان نسبت به افراد میان‌سال خوش‌بین‌تر هستند  و کشورهایی که جمعیت جوان بیشتری دارند نسبت به کشورهای دارای متوسط سنی بالاتر  سطح بالاتری از خوش‌بینی را نشان دادند.طبق این مطالعه امریکای‌لاتین خوش‌بین‌ترین منطقه در دنیا بود درحالی‌که سطح خوش‌بینی در اروپا نسبت به دیگر مناطق کمتر بود.

بیشترین سطح خوش‌بینی در دو کشور پرو و کلمبیا مشاهده شد. در این دو کشور ۹۳ درصد از مردم سال ۲۰۱۸ را سال بهتری نسبت به سال ۲۰۱۷ می‌دانند . ۸۸ درصد از مردم چین هم بر این باور هستند که روزهای بهتری  در پیش است. سهم این افراد در کشور هند برابر با ۸۷ درصد، در روسیه ۸۵ درصد و در  امریکا ۸۰ درصد  است. این در حالیست که ۶۷ درصد آلمانی‌ها، ۶۶ درصد بریتانیایی‌ها و ۵۵ درصد فرانسوی‌ها  سال ۲۰۱۸ میلادی را سالی بهتر از۲۰۱۷ قلمداد می‌کنند . ژاپنی‌ها کمترین سطح خوش‌بینی را دارند و تنها ۴۴ درصد از مردم بر این باورندکه سال بهتری در پیش است. متوسط سنی  مردم در ژاپن بیش از دیگر کشورهای مورد مطالعه است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید