یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریآمارهای واقعی بیکاری اردبیل ارائه شود

آمارهای واقعی بیکاری اردبیل ارائه شود


رئیس شورای اسلامی استان اردبیل، واقعی نبودن آمار اشتغال در استان را نیز یادآور شد و گفت: ما همواره شاهد خالی شدن روستاها از سکنه هستیم و مشکل بیکاری مناطق و شهرهای ما آزاردهنده است که در این زمینه نیز انتظار داریم آمارهای واقعی بیکاری ارائه شده و مردم از سردرگمی نجات یابند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، یعقوب هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نبود ساختمان مستقل اعضای شوراهای شهرها و روستاها را رنج می‌دهد که جا دارد فرمانداری‌ها در این خصوص همکاری‌های لازم را با اعضای شوراها داشته باشند، اظهار کرد: از ۱۰ شهرستانی که در استان اردبیل دارای شورای فعال است تنها دو شهرستان اردبیل و سرعین دارای دفاتر مستقل هستند که از این بابت از فرمانداری‌ها انتظار برخورد مناسب و شایسته در تأمین دفتر برای اعضای شوراها را داریم.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداری‌ها باید با در اختیار گذاشتن اتاق مستقل شوراها را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به همشهریان یاری کنند که این امر نمود عینی به رسمیت شناخته شدن فعالیت‌های شورای شهر در مناطق است.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل از دعوت نشدن اعضای شورای شهر به صورت عرفی و قانونی به جلسات مهم از جمله شورای برنامه‌ریزی استان انتقاد کرد و گفت: اعضای شوراها به رغم تاکید بر نقش و جایگاه آنها در قانون هیچ نقشی در تصمیم‌گیری استانی ندارد که ما انتظار داریم با دستور مستقیم استاندار اعضای شوراها با دعوت به کمیسیون‌های مختلف نظرات تخصصی و کارشناسی خود را در راستای توسعه امور شهری ارائه دهند.

هاشمی به وضعیت نامناسب راه‌های استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در جاده‌های مواصلاتی اردبیل شامل مشگین‌شهرو بیله‌سوار و پارس‌آباد تصادفات وحشتناکی رخ می‌دهد که ما همواره شاهد از دست دادن و جان باختن بسیاری از هموطنان هستیم که نیاز است در این راستا کارهای عملیاتی آغاز شده و اقدامات راهسازی به طور جدی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ما جلسات متعددی را با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل داشتیم، بیان کرد: ما صورت جلسه‌ها شامل مسائل و موارد سکونتگاه‌های شهری و روستایی استان را در مقیاس کلی در این نشست در اختیار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار دادیم اما متأسفانه هیچ بازخوردی را مشاهده نکردیم که امیدواریم با تاکید استاندار اردبیل اقدامات لازم در عملیاتی شدن آنها صورت گیرد.

هاشمی همچنین با یادآوری اینکه ما روزانه شاهد قلع و قمع درختان در مناطق مختلف استان به ویژه در منطقهمشگین‌شهر هستیم، از استاندار اردبیل خواست تا با دستورات لازم نسبت به جلوگیری از این امر که در آینده مشکلات فراوانی از قبیل مهار نشدن سیلاب‌ها، وقوع تندبادها و ریزگردها را به همراه خواهد داشت اقدام کنند.

وی، بناهای تاریخی و باستانی مناطق مختلف استان اردبیل را از ظرفیت‌های مهم توسعه گردشگری اعلام کرد و گفت: متأسفانه ما در هیچ یک از شهرستان‌ها تابلوهای مشخصی که بتواند این مکان‌های تاریخی را معرفی کند نداریم که انتظار می‌رود در کارگروه تخصصی گردشگری نسبت به شناسنامه‌دار شدن و مشخص کردن مکان‌های تاریخی و گردشگری و باستانی تمام شهرستان‌ها اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل، فرسایش خاک و رانش زمین در محور مواصلاتی اردبیل – آستارا و گردنه حیران را یادآور شد و بیان کرد: چنین به نظر می‌رسد که خاکبرداری‌های غیراصولی در این منطقه سبب شده تا ما با رانش‌هایی مواجه شویم که انتظار داریم استاندار اردبیل با ورود منطقی از این امر نیز جلوگیری کند.

هاشمی، ضرورت راه‌اندازی کارخانه‌های تبدیلی فرآورده‌های کشاورزی و معدنی استان اردبیل را مورد تاکید قرار داد.

وی، رعایت اصل اتحاد در بین اعضای شورای شهر را یادآور شد و گفت: با بکارگیری نخبگان در ساختار اداری شوراها امیدواریم روز به روز بر دامنه فعالیت و گستردگی دانش شوراها افزوده شود که راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا در همین راستا عملیاتی می‌شود.

عضو شورای شهر اردبیل با انتقاد از عدم به رسمیت شناخته شدن جایگاه شوراها در کشور اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان دستگاه‌های اجرایی و متولیان امور شوراها را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به صورت مستقیم دخالت دهند و نقش مشورتی شوراها را در عمران شهرها و توسعه آنها نادیده نگیرند.

وی ادامه داد: در قانون اساسی بسته‌های یکپارچه مدیریت شهری ارائه شده و تمام دستگاه‌ها ملزم به رعایت این اصول شده‌اند اما متأسفانه در عمل چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و دست شورا در بسیاری از جاها بسته است.

عضو شورای شهر اردبیل، قدرت و نفوذ شوراها را در بین مردم بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اعضای شوراها همچون یک هرم و شبکه عمل می‌کنند و در عملکرد آنها باید این نقش به شکل شایسته‌ای رعایت شود.

 

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه شورای شهر در انتخاب شهردار باید اصل شایسته‌سالاری در صلاحیت وی را در نظر بگیرد، گفت: شایسته نیست بعد از انتخاب چندین باره اعضای شورا شهردار تأیید نشده و حتی در مناطقی مشاهده می‌شود که بیش از یک و نیم سال است که شهرداری با سرپرستی اداره می‌شود.

وی به قانون استعفای شهرداران برای شرکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: در این قانون تصویب شده که ۶ ماه قبل از انتخابات شهرداران باید استعفای خود را تقدیم اعضای شورای شهر کنند اما انتظار می‌رود این زمان از طریق اصلاح قانون مذکور حداقل به دو سال افزایش یافته و شورا بتواند در انتخاب شهردار نقش اساسی خود را در موعد مناسب ایفا کند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل ضرورت انتقال پادگان ارتش را از داخل شهر یادآور شد و اظهار کرد: با پیگیری مسئولان استانی امیدواریم در سال‌جاری گشایشی در انتقال پادگان و تغییر کاربری در این محدوده بزرگ شهری اتفاق بیفتد تا با بازگشایی‌ها و اقداماتی که در این مکان انجام می‌شود زمینه رضایتمندی شهروندان فراهم آید.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید